Beantwoord

installeren deco M5 vragen IPTV/VLAN instellingen

  • 29 March 2023
  • 5 reacties
  • 1605 Bekeken

Ik ben bezig de DECO M5 te installeren. Ik moet hier een aantal velden invullen in de app over de internet verbinding (IPTV/LAN). Kan iemand vertellen welke modus ik moet selecteren? Aangepast? De andere opties noemen sowieso netwerken buiten Nederland. 

icon

Beste antwoord door ErwinOpGlas 29 March 2023, 18:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hester77 

In de app bij advanced > IPTV/VLAN kies je inderdaad aangepast bij ISP, connection type is DHCP, VLAN ID 300 en prioriteit 0.

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben bezig de DECO M5 te installeren. Ik moet hier een aantal velden invullen in de app over de internet verbinding (IPTV/LAN). Kan iemand vertellen welke modus ik moet selecteren? Aangepast? De andere opties noemen sowieso netwerken buiten Nederland. 

Als je de Deco alleen gebruikt als WIFI mesh systeem, en de T-mobile router laat hangen, kies dan voor Bewerkingsmodus = access Point.

Reputatie 1

 

Ik heb dit gedaan, maar mijn wifi snelheid gaat niet hoger dan 50mbit/s… Terwijl ik op 1gbps verbinding zit. Toen ik de deco’s in access point modus had en aangesloten op de Zyxel t-56 was het nog rond de 300/400 mbit/s. Is er nog een andere instelling die ik moet nagaan? 

Ik heb een deco s4. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @zakka.dev 

Wat haal je met een bedrade test als je Deco is aangesloten op de mediaconverter? Het kan zo zijn dat je met 2,4 GHz wifi verbonden was maar normaal is er geen andere instelling nodig.

Reageer