Beste T-Mobiler,
Ik ondervind sinds een aantal maanden (~3) elke 5-10 minuten een hoge latency periode (~400ms) van ongeveer 20 seconden. Ik heb internet van T-Mobile sinds oktober 2020 en dit probleem is nieuw. Ik heb dus formeel wel een internet-verbinding, maar door de intermitterende vertraging stoppen videos met spelen, kunnen websites tijdelijk niet geladen worden, raken citrix verbindingen verbroken en heeft gamen te veel stutters/lag.
Mijn netwerkconfiguratie heb ik stapsgewijs uitgekleed om het probleem te achterhalen en bevind mij nu in de volgende situatie. Ik gebruik de kabels zoals geleverd door T-Mobile.
RJ11 uit de muur (appartement) → Modem (Zyxel VMG8825-T50) → PC via Ethernet kabel
De volgende pogingen het probleem te lokaliseren hebben niet geholpen:
- Modem 10-30 seconden van stroom halen
- Modem resetten naar fabrieksinstellingen
- Ethernet gebruiken in plaats van WiFI
- Verschillende PCs gebruikt
- Verschillende besturingssystemen gebruikt
- Automatische uploads/downloads/updates op alle betrokken apparaten uitgezet
- Alle apparaten behalve de PC die ik gebruik van het netwerk halen
Om het probleem te illustreren heb ik gebruik gemaakt van de website https://ping.canbeuseful.com/, met hieronder de resultaten. De rode pieken vallen direct samen met de eerder gemelde problemen (videos, citrix.
Wie heeft nog ideeën?
Beste antwoord door Xepo
Bekijk origineel