Beantwoord

Internet hoort 100mpbs te zijn maar geeft slechts 30mbps

  • 6 November 2020
  • 8 reacties
  • 524 Bekeken

De titel zegt het eigenlijk al, ik heb fast internet van T-Mobile en gebruik dit bekabeld. Met een speedtest van Ookla zie ik dat ik eigenlijk rond de 30mbps aan download speed zit.

Op de website is terug te vinden dat een minimale capaciteit 75% inhoudt, terwijl dit eerder 30% is. Betekent dit dat ik zou kunnen overschakelen naar T-Mobile basic voor dezelfde snelheid of is er iets anders aan de hand?

icon

Beste antwoord door Mephysthor 6 November 2020, 13:13

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mephysthor 

Gaat het om een glasvezel of DSL verbinding en heb je het ook bekabeld op een andere laptop/pc getest?

Mocht je DSL hebben kijk hier dan eens welke snelheid er haalbaar is voor jou.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Voor glasvezel kan je de mediaconverter eens even van het stroom halen?

Bedankt voor de snelle reactie, het gaat om een DSL verbinding.

 

 

Koper/DSL

99 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

 

Ik heb het op een laptop en op een pc getest.

Reputatie 7
Badge +15

@Mephysthor 

Is je modem direct op het ISRA punt aangesloten met de grijze DSL kabel en welk type ISRA heb je?

ISRA is het aansluitpunt.

Het kan zo zijn dat er een  bridge tap in je aansluiting zit dat het signaal verminderd.

Ah ik heb de oorzaak gevonden. Ik maak namelijk gebruik van een powerline om het internet bekabeld in een andere kamer te krijgen, blijkbaar is dit toch een behoorlijke aanslag op het netwerk want als ik de laptop rechtstreeks aan de modem hang krijg ik 88 mbps download. 

 

Zou een betere powerline de oplossing kunnen zijn, of is dit eigenlijk altijd wel hetzelfde verhaal?

Reputatie 7
Badge +15

@Mephysthor 

Het stroomnet in je woning kan hier ook een rol spelen, afstand enzo.

Durf het niet te zeggen of een ander setje beter zal presteren.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mephysthor,

Tof dat je zelf al het probleem hebt ontdekt! Met een beter setje zal je vast een betere snelheid halen, net als dat je met een snellere vrachtwagen sneller kan rijden. Alleen net zoals @Waqqas al aangeeft heeft de powerline methode een inherente beperking, net zoals dat de snelste vrachtwagen ook nooit de snelste auto in kan halen. 

Bij powerline adapters ben je vooral ook afhankelijk van de kwaliteit van het stroomnetwerk, en het aantal en het soort apparaten hier gebruik van maakt. Wellicht dat je met een beter setje 35 of 40 Mbit/s gaat halen, maar bij de 100 Mbit/s kom je zeker niet in de buurt als je nu 30 Mbit/s ontvangt. Het beste kan je daarom een kabel doortrekken naar de kamer waar je graag een hogere snelheid ontvangt, alleen ken jij jouw Thuis beter dan ik natuurlijk dus ik weet niet of je daar de optie toe hebt. 

Succes in ieder geval nog met knutselen, en als er hulp gewenst is staan Waqqas en ik zeker voor je klaar! :smile:

@Cal, Die snellere vrachtwagen word ook begrenst op 90 Km/h, alleen als je die loslaat gaat die harder, en dan kunnen somigen een personen wagen inhalen, zie maar een het filmpje van Jan de Rooy in de Afrikaanse woestijn die met zijn DAF turbotwin de Peugeot 405 van Ari Vatanen inhaalt, legendarisch

stukje geschiedenis.😱😱

Reputatie 7
Badge +3

MoCa vergeleken met powerline adapters … zie het verschil in snelheid, dan vooral om wat de fabrikant verteld en wat in werkelijkheid haalbaar is onder verschillende omstandigheden.

Powerline adapters zijn leuk, maar alleen bij beperkte apps die weinig bandbreedte vragen.

Reageer