Beantwoord

internet niet stabiel en blijft traag

  • 16 January 2022
  • 4 reacties
  • 232 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

wij hebben sinds 23-10-2019 thuispakket van tmobile toen hebben ze ons al een sneller pakket verkocht dan we aankonden samen met een 2de tv dit bleek niet te kunnen vanwege te slechte dekking tot in de woning dit is bevestigd door een monteur en 2 of 3 zyxels verder.

nu is het al een aantal maanden dat het beeld op tv vaak blijft hangen of met zappen dat je het beeld van de vorige zender nog ziet hoe krijgen we dit opgelost?
volgende probleem is de wifi op nog geen 2 m van de router hebben we 4,57mbps download en 8,41 mbps upload dit is nog geen derde wat ze al die tijd beweren te leveren, kan ik om die reden geld terugvorderen van al die maanden?

dan zal er een oplossing moeten komen want heb een babycam die 2,4ghz verbinding werkt zodat je altijd de babyfoon bij je hebt alleen is het probleem dat hij steeds offline is vanwege wegvallen snelheid wifi nu blijkt de maximale behaalbare videostream via wifi maar 480P 2287ms terwijl babyfoon 1080P heeft. 

ze hebben ons iets meer als 1 jaar geleden al proberen wijs te maken dat ze van afstand kunnen zien hoeveel mbs en dergelijke uitgegeven worden en toen bleek dat we toch een nieuwe router nodig hadden dit heeft ongeveer 1 maand gewerkt toen begon de tv weer te haperen.

nu kijk ik niet veel tv en ben ik altijd bezig maar nu met de babyfoon is het wel een dingetje.

is hier zelf iets aan te doen of ligt dit probleem gewoon bij tmobile dat ze al die tijd vanaf begin abonnement nooit de verwachte snelheid hadden kunnnen leveren dit is dan toch oplichterij aangezien het na de 2e keer volgens hun echt opgelost is dit is wat t-mobile op hun site zet:

 

Jouw verwachte maximale internetsnelheid

Aan de hand van je postcode berekenen we je verwachte maximale internetsnelheid. De daadwerkelijke snelheid kan variëren. Bekijk hieronder de verschillende type snelheden die je kan verwachten.

Maximale internetsnelheid

Wat houdt dit in?

De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst.

Wat zijn de meet criteria?

In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale snelheid worden gemeten.

Normaliter beschikbare internetsnelheid

Wat houdt dit in?

85% of hoger van de maximale internetsnelheid.

Wat zijn de meet criteria?

In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale snelheid worden gemeten.

Minimale internetsnelheid

Wat houdt dit in?

75% of hoger van de maximale internetsnelheid.

Wat zijn de meet criteria?

In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale snelheid worden gemeten.

 

 

dan hebben we ook nog een mobiel abbonement dat kunnen we in huis als de wifi weigert ook niet gebruiken aangezien de verbinding van het netwerk binnenshuis 0 is pas achter in de tuin kan je bellen.

 

is hier iets aan te doen of moet ik zelf een nieuwe kabel gaan leggen van me huis naar het verdeelpunt verderop in de straat?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 January 2022, 10:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

oke met tags mocht ik hem niet plaatsen dit is dus gezichtsbedrog tags mag alleen als het positief is:(

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PARAAV 

Heb je een DSL verbinding? Daarbij geldt dat je de maximaal haalbare snelheid haalt volgens de postcodecheck ondanks dat je een 50 of 100 Mbps abonnement hebt.

Als je inlogt op de Zyxel via 192.168.1.1 dan zie je in het overzicht achter VDSL WAN hoeveel er werkelijk binnenkomt.

Dus we moeten nu laptop uitzetten om tv te kunnen kijken gaat goed komen met 3 kinders 😉

Reputatie 7

Hi @PARAAV, super dat jij hier zo helder jouw verhaal hebt gedeeld! Ik wil je hier graag bij helpen, want jij hoort zonder problemen tv te kunnen kijken. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er prima uit. Echter ervaar jij toch enkele issues, dus wil ik daar allereerst het volgende voor bij je opvragen. Je hebt aangegeven dat je de bovenstaande lage resultaten op de wifi hebt gemeten, dus ik wil graag de resultaten van de bekabelde verbinding checken. De snelheid van wifi zal altijd lager zijn dan die van je bekabelde verbinding, omdat je meer te maken hebt met pakketverlies. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn.
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel alvast!

Verder wil ik graag van je weten of jouw menu wel scherp is en dat enkel het beeld van live tv hapert of heb jij ook last van een wazig menu? Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2, en 3) hebben een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Kan je aangeven wat er in beeld staat als je van HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Je kan dit instellen naar de juiste instelling: 1080p50 of 1080i50. Dit klinkt wellicht wat technisch, dus laat het gerust weten of je hiermee uit de voeten kunt. Ik help je graag en wil dat jij helemaal tevreden bent over jouw verbinding! 😊