Beantwoord

Internet Premium - functioneert niet zoals het hoort.

  • 9 July 2020
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 1

Geachte lezer,

 

Ik heb recent een Internet Premium abonnement afgesloten bij t-mobile, maar het valt mij op dat het niet functioneert zoals het hoort want de wifi verbinding is erg zwak of werkt soms niet. Bekabelt werkt prima maar het is de wifi wat niet na toebehoren functioneert. 

De monteurs van Gideon zijden me dat als de verbinding niet helemaal na wens is dat ik nog recht heb op een gratis wifi booster (versterker) hoe kan ik deze aanvragen? 

Zou namelijk willen kijken of dit mijn probleem zal verhelpen want op het moment is 4k streamen dus een probleem en dat vindt ik tog wel erg verveelendt aangezien ik er tog wel 40 euro per maand voor betaal dan verwacht men als klant dat alles functioneert zoals het hoort.

Hoop dat jullie me kunnen helpen :slight_frown:

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 July 2020, 20:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hallo @Techwizard 

Heb je 2,4 GHz en 5 GHz van elkaar gescheiden met easymesh uit zodat je 2 netwerken of heb je 1 netwerk?

Welke snelheden behaal je met de wifi? Met de snelheid van het bedraad internet daar ben je tevreden mee begrijp ik en je haalt er hoge snelheden mee?

Gebruik je alleen het T-mobile modem of heb je nog managed switches/routers/versterkers die mogelijk een conflict veroorzaken bijvoorbeeld? In dat geval zou je eens enkel de T-mobile modem kunnen gebruiken en ander apparatuur loskoppelen.

Reputatie 1

hallo @Techwizard 

Heb je 2,4 GHz en 5 GHz van elkaar gescheiden met easymesh uit zodat je 2 netwerken of heb je 1 netwerk?

Welke snelheden behaal je met de wifi? Met de snelheid van het bedraad internet daar ben je tevreden mee begrijp ik en je haalt er hoge snelheden mee?

Gebruik je alleen het T-mobile modem of heb je nog managed switches/routers/versterkers die mogelijk een conflict veroorzaken bijvoorbeeld? In dat geval zou je eens enkel de T-mobile modem kunnen gebruiken en ander apparatuur loskoppelen.

Ik heb er op het moment 1 netwerk van gemaakt, is het beter om deze 2 te scheiden?

Nou er schijnt dus nog iets niet helemaal te kloppen merk ik, want volgens Gideon kan ik snelheden behaalen van tot wel 1gb+ maar heb dus een speedtest gedaan en behaal alleen
Bedraad: 450+ ofzo en wi-fi nog veel minder dan dat wat dus niet klopt het hoort allemaal veel hooger te liggen en ik begrijp niet egt waarom ik had wel verwacht dat nadat ze klaar waren dat ik gewoon perfect internet zou hebben nou er zitten dus blijkbaar nog wat foutjes in die hersteld moeten worden.

De model die ik op het moment heb is een ZYXEL T-50 die in in me installatiepakket kreeg die opzich wel prima werkt maar die monteur van Gideon zij alles zou na wens moeten werken en als dit niet het geval is dat ik dan recht heb op een wifi versterker om eventueel de verbinding sterker en stabieler te maken maar weet niet waar ik deze kan aanvragen zie het namelijk nergens staan op T-mobile. Zou ik dan gewoon de klantenservice moeten bellen en er eentje aanvragen of hoe zit dat precies?

Reputatie 7
Badge +15

@Techwizard

Na een herstart van de mediaconverter door de stroom er even af te halen en dan weer opstarten welke snelheid haal je met een laptop bijvoorbeeld die direct is aangesloten op je modem met minimaal een CAT5e kabel en meet vervolgens met de ookla speedtest.net app en niet via het internet?

Je hoort wel snelheden van minimaal 700 Mbit bedraad te halen maar nief 1 Gbps+.

Moderators die reageren hier vanzelf en die kunnen je eventueel een versterker aanbieden, geen idee of dat telefonisch kan.

En hoeveel is met de WiFi veel minder precies? Al is het wel aan de krappe kant maar T-mobile harandeert een WiFi snelheid van minimaal 20 Mbit.

De twee WiFI banden scheiden of niet is voor jezelf even kijken wat beter voor je werkt, log via 192.168.1.1 op de modem interface met de gegevens op de sticker achter de modem, vervolgens kan je de wifi instellingen wijzigen in het menu > netwerkinstellingen > draadloos.

Reputatie 1

@Techwizard

Na een herstart van de mediaconverter door de stroom er even af te halen en dan weer opstarten welke snelheid haal je met een laptop bijvoorbeeld die direct is aangesloten op je modem met minimaal een CAT5e kabel en meet vervolgens met de ookla speedtest.net app en niet via het internet?

Je hoort wel snelheden van minimaal 700 Mbit bedraad te halen maar nief 1 Gbps+.

Moderators die reageren hier vanzelf en die kunnen je eventueel een versterker aanbieden, geen idee of dat telefonisch kan.

En hoeveel is met de WiFi veel minder precies? Al is het wel aan de krappe kant maar T-mobile harandeert een WiFi snelheid van minimaal 20 Mbit.

De twee WiFI banden scheiden of niet is voor jezelf even kijken wat beter voor je werkt, log via 192.168.1.1 op de modem interface met de gegevens op de sticker achter de modem, vervolgens kan je de wifi instellingen wijzigen in het menu > netwerkinstellingen > draadloos.

Ik heb net even met kabel test gedaan en de uitslaagen zijn eigelijk perfect deze keer. Wi-fi is alleen nog een ding want die verbinding verbreekt steeds, kan het zijn omdat mijn huis nogal overdreven isolatie heeft dat het de verbinding kan verstoren?

Zou wel graag een versterker willen proberen kijken of dat iets uithaalt want me vorige wi-fi voordat ik dit abbonement heb afgesloote was ook nogal slechte verbinding volgens onze begeleiding in het huis waar ik woon ligt het aan de isolatie maar ik weet het in dit geval niet zeker. Er is ook al iets van 4 verschillende monteurs langsgeweest om te meten en die zijden dat het in principe niet verkeerde verbinding was maar ik zelf heb er tog wel erge last van aangezien ik soms niet met me chromecast kan verbinden of heb nog heel af en toe last van vastloopende filmpjes via me mobiel want de wifi springt steeds AAN / UIT heel apart.

Reputatie 7
Badge +15

@Techwizard staat je modem in de meterkast of centraal in de woonkamer ergens?

Heb je alleen de Zyxel van T-mobile in gebruik of ook nog eigen achter je modem aangesloten? Als je dat wel hebt is het misschien een optie om die andere apparaten te verwijderen en dan testen.

Je zou ook nog twee aparte netwerken kunnen proberen.

Log in op de modem interface en ga naar menu, netwerkinstellingen, draadloos.

Ga naar het tabblad easy mesh, schakel deze uit en klik op toestaan.

Ga naar het tabblad algemeen, haal bovenaan bij instellingen hetzelfde houden... weg en zet hem bijvoorbeeld vast op kanaal 1, 6 of 11 en klik op toepassen.

Selecteer nu bij band 5 GHz en geef deze bijvoorbeeld kanaal 36, 40, 44 of 48, zet 5G achter de SSID en klik op toepassen.

Verbindt met het 5G netwerk, werkt dat zo beter?

Test het eens om te beginnen dichtbij de modem.

het grote WiFI topic, kan je eventueel ook eens een kijkje nemen.

Voor de repeater zul je helaas moeten wachten op een reactie van een moderator.

Reageer