Beantwoord

Internet uitval 21 december

  • 26 December 2023
  • 17 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 2

Bij thuiskomst vorige week donderdag, 21 december merk ik op dat er geen Internet toegang is op diversen apparaten. Uiteindelijk de Zyxel (T-54) maar eens opnieuw gestart. Waar ik al bang voor was het lampje voor Internet blijft rood branden.

Hierna gekeken in de meterkast en zie dat het lampje van PON groen knippert en het lampje van LOS geheel niet brand. Uiteindelijk maar in de telefoon geklommen en contact opgenomen met Odido.

De medewerker die ik gesproken heb was niet heel deskundig en gaf aan dat er mogelijk een kabel geraakt is. Echter heb ik navraag gedaan in ons appartementen complex en geen enkele andere bewoner (met Odido glasvezelinternet) heeft op dit moment ook uitval. Dit lijkt mij daarom uitgesloten. Even later maar teruggebeld en een andere medewerkster gesproken. Zij geeft aan dat het probleem waarschijnlijk zit in de wijkcentrale waar een (kruis)verbinding verbroken dan wel los ligt. Nu bijna een jaar geleden heb ik dit al eens eerder gehad en heb er toen ook bijna een week uitgelegen en dus nu weer hetzelfde probleem. Nu heeft Odido wel een unlimited voucher verstrekt om mijn mobiel als hotspot te kunnen inzetten maar dit is echt wel behelpen. Alle apparatuur welke met een kabel verbonden is kan je niet mee communiceren of werken dus niet!

Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is dat een (kruis)verbinding in de wijkcentrale tot twee keer toe in een jaar verbroken wordt?! Is hier geen administratie van welke aansluiting er actief dan wel gebruikt wordt? Lijkt wel een soort Russisch roulette.

De medewerkster die ik het tweede gesproken heb geeft ook aan dat de betreffende storingsdiensten in het weekend en tijdens de feestdagen doorwerken. Dit blijkt echter onjuist te zijn. De melding gaat eerst naar de backoffice en laten zij nou reguliere werktijden hebben en dus zeker in het weekend en tijdens feestdagen niet aanwezig zijn. Dit is dus een knap staaltje niet te realiseren verwachtingen afgeven!

Gezien dit nu de tweede keer is in een jaar tijd, de feestdagen anders zijn verlopen dan gepland zou ik het erg op prijs stellen als de Internet verbinding op korte termijn hersteld zal worden.

Hoop op een spoedige reactie/oplossing!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 December 2023, 09:21

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Jeffrey_V Wat een verhaal! Hopelijk kunnen ze het snel oplossen.

Maak je ook gebruik van Odido of Ben mobiel? Ik kan je dan even ter overbrugging een voucher aanbieden voor 7 dagen onbeperkt. Gratis data) Je kan dan een hotspot maken zodat je nog iets kan doen bvb. TV kijken? Stuur mij dan een privébericht dan maak ik het gelijk voor je in order.

Reputatie 2

@CrisTien , bedankt voor deze reactie en het aanbod echter, zoals in mijn eerste post te lezen is, heb ik al een unlimited voucher ontvangen;

 

Nu heeft Odido wel een unlimited voucher verstrekt om mijn mobiel als hotspot te kunnen inzetten maar dit is echt wel behelpen. Alle apparatuur welke met een kabel verbonden is kan je niet mee communiceren of werken dus niet!

Zou mooi zijn als voor deze verloopt komende donderdag (zijn we 7 dagen verder!) het Internet weer werkt en ik weer gebruik kan maken van de glasverbinding!

 

Reputatie 7
Badge +14

@Jeffrey_V  Je hebt helemaal gelijk! Excuus!  Ik heb er overheen gelezen😊
Ik hoop ook dat het snel is opgelost 

Fijne avond🧑‍🎄

Reputatie 2

Iemand die mij een update kan geven of kan laten weten wanneer ik een monteur kan verwachten? Zit nu sinds vorige week donderdag zonder vast Internet en mag toch hopen dat dit niet ook nog eens het nieuwe jaar ingaat!

Graag reactie / spoedige oplossing!

Reputatie 2

Krijg zojuist een mail van Odido om een afspraak te maken met Guidion. Zover ik kan zien of vermeld is in deze mail zal deze monteur enkel apparatuur in huis vervangen/testen.

Het probleem bij mij zit (net zoals de vorige keer) in de wijkcentrale. Ik vraag mij daarom af of deze Guidion monteur ook bij de wijkcentrale kan om het probleem op te lossen? Dit gezien de melding zou worden doorgezet naar de netbeheerder (KPN in mijn geval) betwijfel ik of dit bezoek (als het enkel een bezoek aan de woning betreft) wel nut heeft.

Reputatie 2

Guidion monteur is geweest en heeft de ONT als tussenliggende glaskabel vervangen, zoals al verwacht is dit niet de oplossing en blijft de ONT led status onveranderd (PON knippert groen/LOS is uit)

Gezien het uitvallen van de verbinding morgen een week geleden is zal de unlimited voucher ook gaan verlopen. Kan iemand mij daarom een nieuwe (aan)leveren?

En zou iemand spoed kunnen zetten op het doorzetten van deze melding naar de netbeheerder zodat ik voor het weekend (en het Nieuwe jaar!) kan beschikken over een werkende glasverbinding?!

Hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +14

@Jeffrey_V  Stuur mij maar een dm. ( Klik op mijn naam)
De moderators zijn al weg maar ik kan je even uit de brand helpen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jeffrey_V, ik heb de rapportage van Guidion met hoge urgentie doorgezet en onze techneuten opgebeld om dit vandaag nog te escaleren naar netbeheer. Sorry dat je zolang hebt moeten wachten! Ik geef een update zodra mijn collega’s gemeld hebben dat het opgepakt wordt. Met klem verzocht dat dit uiterlijk vanmiddag gebeurt.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE (dat ging vlug): netbeheer is ingelicht en zal zo snel mogelijk een afspraak inplannen om de POP (wijkcentrale) te bezoeken. Ik vermoed dat jij hier geen direct bericht van ontvangt omdat ze niet per se bij jou binnen hoeven te zijn, maar ik doe mijn best om na te gaan wanneer het zal zijn.

Reputatie 2

UPDATE (dat ging vlug): netbeheer is ingelicht en zal zo snel mogelijk een afspraak inplannen om de POP (wijkcentrale) te bezoeken. Ik vermoed dat jij hier geen direct bericht van ontvangt omdat ze niet per se bij jou binnen hoeven te zijn, maar ik doe mijn best om na te gaan wanneer het zal zijn.

Goedemorgen Jason, bedankt voor deze update en goed om te zien dat er nu gang achter gezet wordt!

Zou mooi zijn als de verbinding vandaag/morgen weer gaat werken, vandaag is het alweer een week geleden dat het uitgevallen is. Als er meer bekend is hoor ik het uiteraard graag! Nogmaals dank voor de bemiddeling in deze

Reputatie 2

@Jason van Odido update vanuit mijn zijde, zojuist gebeld door de netbeheerder/KPN. Zij zullen morgenochtend tussen 09:00 en 12:00 langs komen om dit probleem hopelijk op te lossen.

Ik zal nog even een update posten op het moment KPN geweest is, fingers crossed dat deze monteur het probleem kan tackelen en de verbinding weer tot stand komt!

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor deze fijne update! Ik weet zeker dat het morgen opgelost wordt. Kom je nog uit de voeten met de gedeelde voucher(s)? Kan ik je verblijden met nog een voucher voor een gezinslid wellicht? @Jeffrey_V 

Reputatie 2

Hi Jason, uitgaande van de vorige keer was het ook verholpen na de KPN monteur de POP bezocht heeft. Ik heb gisteren van @CrisTien een nieuwe voucher gekregen gezien deze huidige vandaag zal gaan verlopen. Bedankt voor het aanbod in ieder geval 👍🏻

Reputatie 2

@Jason van Odido zoals eerder vermeld zou er een monteur van de netbeheerder vanmorgen komen tussen 09:00 en 12:00

 

Het is nu 13:00 en heb nog niemand gezien. Naast dat deze uitval nu al 8 dagen duurt heb ik ook vandaag vrij opgenomen om deze monteur op te vangen. Het nummer waarmee de netbeheerder heeft gebeld voor het maken van een afspraak wordt niet beantwoord (0182-718002)

Kan iemand hierin bemiddelen en mij laten weten of ik uberhaupt nog iemand kan verwachten vandaag?!

Reputatie 2

@Jason van Odido op het eerdere nummer (kennelijk Noor Infra / KPN onderaannemer) wordt gewoon niet opgenomen, ook bij Odido is de wachttijd 18 minuten (hang nu in de wacht)

Ben hartstikke meegaand en begripvol echter nu beging bij mij echt mijn geduld op te raken! Kan iemand vandaag een monteur op locatie krijgen die het probleem zal oplossen?! Het nieuwe jaar in gaan zonder glas verbinding is voor mij nu écht onacceptabel!

Reputatie 2

@Jason van Odido, na meer dan 30 minuten in de wacht uiteindelijk een medewerkster gesproken. Ook zij heeft gebeld met de betreffende partij die monteur met POP toegang inschakelt. Ook zij komt er niet doorheen.

Gezien ik het niet meer zag gebeuren dat de verbinding nog hersteld zou worden voor het weekend ben ik aan de telefoon niet zo aardig geweest, mijn geduld was echt op!

Niet veel later wordt ik gebeld door een monteur en is na een kleine 15 minuten het probleem als nog opgelost. De patch in de POP was verbroken (tweede keer in een jaar tijd!). Echt, hoe kan dit dat een werkende verbinding voor klant-A (ik) wordt ingezet voor klant-B?? Hier moet toch een administratie voor zijn?

Ik ben in ieder geval blij dat er voor mij een einde gekomen is aan deze lijdensweg en de verbinding het weer doet.

Nu blijft alleen de vraag over inzake compensatie? Bij de vorige uitval (ook een week) zou er een compensatie volgen. Heb deze nooit gehad om het al helemaal niet te hebben over de opgebrande belminuten om dit opgelost te krijgen? Hoor graag!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jeffrey_V, super fijn dat het inmiddels opgelost is! Ik heb meteen een vergoeding voor de periode dat je geen Internet had erin gezet. Deze wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Reageer