Bij thuiskomst vorige week donderdag, 21 december merk ik op dat er geen Internet toegang is op diversen apparaten. Uiteindelijk de Zyxel (T-54) maar eens opnieuw gestart. Waar ik al bang voor was het lampje voor Internet blijft rood branden.
Hierna gekeken in de meterkast en zie dat het lampje van PON groen knippert en het lampje van LOS geheel niet brand. Uiteindelijk maar in de telefoon geklommen en contact opgenomen met Odido.
De medewerker die ik gesproken heb was niet heel deskundig en gaf aan dat er mogelijk een kabel geraakt is. Echter heb ik navraag gedaan in ons appartementen complex en geen enkele andere bewoner (met Odido glasvezelinternet) heeft op dit moment ook uitval. Dit lijkt mij daarom uitgesloten. Even later maar teruggebeld en een andere medewerkster gesproken. Zij geeft aan dat het probleem waarschijnlijk zit in de wijkcentrale waar een (kruis)verbinding verbroken dan wel los ligt. Nu bijna een jaar geleden heb ik dit al eens eerder gehad en heb er toen ook bijna een week uitgelegen en dus nu weer hetzelfde probleem. Nu heeft Odido wel een unlimited voucher verstrekt om mijn mobiel als hotspot te kunnen inzetten maar dit is echt wel behelpen. Alle apparatuur welke met een kabel verbonden is kan je niet mee communiceren of werken dus niet!
Ik vraag mij af hoe dit mogelijk is dat een (kruis)verbinding in de wijkcentrale tot twee keer toe in een jaar verbroken wordt?! Is hier geen administratie van welke aansluiting er actief dan wel gebruikt wordt? Lijkt wel een soort Russisch roulette.
De medewerkster die ik het tweede gesproken heb geeft ook aan dat de betreffende storingsdiensten in het weekend en tijdens de feestdagen doorwerken. Dit blijkt echter onjuist te zijn. De melding gaat eerst naar de backoffice en laten zij nou reguliere werktijden hebben en dus zeker in het weekend en tijdens feestdagen niet aanwezig zijn. Dit is dus een knap staaltje niet te realiseren verwachtingen afgeven!
Gezien dit nu de tweede keer is in een jaar tijd, de feestdagen anders zijn verlopen dan gepland zou ik het erg op prijs stellen als de Internet verbinding op korte termijn hersteld zal worden.
Hoop op een spoedige reactie/oplossing!
Beste antwoord door Jason van Odido
Bekijk origineel