Beantwoord

Internet valt meermaals per maand uit

  • 24 December 2022
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

Hee T-Mobile, we hebben hier last van dat internet 2-3x per maand uit valt. Echt heel vervelend, als je een vergadering hebt of online gamed. Zou niet moeten gebeuren, zeker niet zo vaak!

 

Soms is het snel voorbij, soms hebben we er uren last van. Het komt voor dat het internet even terug is, en dan weer weg valt.

 

We hebben een Zyxel T-50 en een glasvezelverbinding. De lampjes op de mediaconverter zien er uit zoals in het stappenplan van T-Mobile omschreven. Tot nu toe is er telkens geen (lokale) storing gemeld.

 

Als ik de modem of media converter aan en uit zet helpt het meestal wel, maar soms ook niet. Hoe dan ook blijft het vervelend als je met iets bezig bent en je wordt onderbroken omdat het internet er weer uit ligt, voor de zoveelste keer. Dat geldt ook als we het wel zelf kunnen verhelpen.

 

Graag zouden we een oplossing zien voor de lange termijn. Heeft de Zyxel bijvoorbeeld vaker dit probleem, dan zouden we graag een vervangend model willen. Als er nog een instelling is die anders moet, kunnen we daar natuurlijk wel naar kijken. Maar het lastig te zien of het probleem permanent verholpen is, gezien het af en toe voor komt maar niet continu.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 27 December 2022, 11:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Edwin4 welkom bij de community. 

Even een paar vragen om jouw situatie te snappen.

Wat zie je op de router als je een uitval ervaart? Wat moet je ondernemen om het internet weer terug te krijgen?

Hoe heb je de apparatuur, pc /game console aangesloten? Met een kabel of draai je volledig op wifi?

Reputatie 4

Een topic wat 5 uur geleden aangemaakt is en waar iemand 4 uur geleden een wedervraag op gesteld heeft als beantwoord bestempelen is wel heel erg voorbarig. Op de diverse topics zie je vaak heel vreemde 'beste antwoord door' meldingen, maar deze spant wel de kroon.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Edwin4, dank voor dit topic! Ik snap dat dit niet ideaal is, vooral niet wanneer je thuis werkt. Ik heb je verbinding meteen bekeken en meet inderdaad een instabiele connectie. Vanuit hier is er weinig wat we kunnen proberen, behalve een herstart of reset van het modem. Gezien ik het probleem terug kan vinden in je verbinding, heb ik dan ook meteen voor een monteur op locatie gekozen. Deze komt kosteloos bij je langs om het op te lossen. Guidion zal snel contact met je opnemen om een afspraak in te plannen. Succes en voor nu een mooie dag toegewenst!

Reputatie 3

Probleem ligt waarschijnlijk in de wijkcentrale. Bij mij is het na bijna 2 maanden nog steeds niet opgelost. 

Reageer