Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 8 November 2022
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Mijn internet valt telkens weg. Dit gebeurt meerdere malen per uur. Uiteindelijk herstelt de verbinding weer, maar dit duurt dusdanig lang dat ik toch telkens enkele minuten zonder internet zit. Wat enorm storend is. Zowel bedraad als draadloos internet valt in deze gevallen weg.

 

Het viel me op dat de Zyxel modem ook een rood lampje gaf bij de wereldbol op het moment dat dit gebeurde. Ik heb de verbinding naar de TV met een ethernet over power adapter. Ook deze heb ik al een tijd losgekoppeld gehad, zonder resultaat. Ook heb ik de modem en het kastje dat glasvezel omzet naar ethernet herstart. Ook zonder resultaat. Ik heb daarnaast met een kabeltester ook de kabel gecontroleerd tussen de modem en het kastje bij de glasvezel kabel. Ook deze was correct.

 

Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet hoe ik dit kan oplossen. Doordat de modem een rood lampje geeft, lijkt het me dat het probleem voor de modem zit.

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 November 2022, 08:52

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @juuldiks 

Heb je thuis alleen de Zyxel router in gebruik of is hier nog andere netwerkapparatuur achter aangesloten?

Welke mediaconverter heb je en welke lampjes zie je daar branden, knipperen of uit wanneer er geen internet is? Heb je ook de internetkabel tussen mediaconverter en router al eens vervangen?

Als laatste optie kun je kijken of een fabrieksreset helpt door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of dat helpt.

Reageer