Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 8 November 2022
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Mijn internet valt telkens weg. Dit gebeurt meerdere malen per uur. Uiteindelijk herstelt de verbinding weer, maar dit duurt dusdanig lang dat ik toch telkens enkele minuten zonder internet zit. Wat enorm storend is. Zowel bedraad als draadloos internet valt in deze gevallen weg.

 

Het viel me op dat de Zyxel modem ook een rood lampje gaf bij de wereldbol op het moment dat dit gebeurde. Ik heb de verbinding naar de TV met een ethernet over power adapter. Ook deze heb ik al een tijd losgekoppeld gehad, zonder resultaat. Ook heb ik de modem en het kastje dat glasvezel omzet naar ethernet herstart. Ook zonder resultaat. Ik heb daarnaast met een kabeltester ook de kabel gecontroleerd tussen de modem en het kastje bij de glasvezel kabel. Ook deze was correct.

 

Ik zit met mijn handen in het haar en weet niet hoe ik dit kan oplossen. Doordat de modem een rood lampje geeft, lijkt het me dat het probleem voor de modem zit.

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 November 2022, 08:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @juuldiks 

Heb je thuis alleen de Zyxel router in gebruik of is hier nog andere netwerkapparatuur achter aangesloten?

Welke mediaconverter heb je en welke lampjes zie je daar branden, knipperen of uit wanneer er geen internet is? Heb je ook de internetkabel tussen mediaconverter en router al eens vervangen?

Als laatste optie kun je kijken of een fabrieksreset helpt door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of dat helpt.

Sinds kort internet van Odido via glasvezel

Mijn internet heeft regelmatig hick~ups. De verbinding lijkt in stand te blijven maar pagina’s laden niet meteen door en in teams is het beeld steeds bevroren. Via Ziggo had ik hier nooit last van  

kan een van de moderators mijn modem uitlezen en is hier wellicht een oplossing voor?

De computer is vis Wifi aangesloten en ik haal in de speeltest zo’n 300 mb op de plek waar de computer staat  


 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Arthur H, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik kan zelf in het modem geen bijzonderheden terugvinden. Wel ben ik erg benieuwd of je ook de mogelijkheid hebt om de computer bekabeld aan te sluiten? Ik wil namelijk graag weten of het probleem echt alleen via de wifi speelt of dat er bekabeld ook iets aan de hand is. Is trouwens de computer het enige apparaat waarbij je problemen ondervindt op wifi of heb je hier op andere apparaten ook last van? 

Reageer