Beantwoord

Internet via switch werkt sinds gisterochtend niet meer

  • 29 April 2023
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 2

Hallo community,

Ik gebruik nu al een aantal jaar een unmanaged switch (zo'n TP-Link ding van een 10tje van de action) om bekabeld internet te hebben op mijn 2 pc's. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds gisterochtend krijg ik geen verbinding meer. Met de kabel direct vanuit de router/modem (Zyxel) naar de pc werkt wel gewoon, dus in eerste instantie dacht ik dat het aan de switch lag. Ik heb nu een nieuwe switch gekocht (TP-Link TL-SG105) en daarmee heb ik hetzelfde probleem. Ik heb 4 verschillende kabels gebruikt, maar niks helpt.

Heeft hier iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Robiinn 1 May 2023, 19:39

Bekijk origineel

3 reacties

@Robiinn

Switch defect.

Nieuwe switch ook defect.

Het zal toeval zijn maar het kan.

Gebruik je dezelfde voedings adaptor op de nieuwe switch.?

Je praat over 2 computers.

Om de netwerk kaart uit te sluiten is het om en om proberen.

(Als de switch niet de boosdoener is)

Eerst pc 1 via switch proberen.

Werkt dat niet pc 1 uit de switch halen pc 2 aansluiten via switch.

Werkt dit wel pc1 netwerk kaart probleem.

Werkt dit niet andersom proberen.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

@peter-keetfm Dankjewel voor je reactie.

De voedingsadapter hoort bij de nieuwe switch.

Ik heb idd eerst pc1 geprobeerd en daarna pc 2. Maar als het een van de netwerk kaarten zou zijn, zou het internet dan wel nog werken met een kabel direct vanuit de router/modem, want dat is nu het geval.

Reputatie 2

Geen idee wat er is veranderd, maar sinds vandaag werkt alles weer. Ook met de oude switch, dus die nieuwe kan weer terug naar de winkel :)

Reageer