Internet weggevallen: lampje ‘loss’ rood

  • 12 January 2023
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Hallo,

Afgelopen zaterdag is bij ons het internet er uitgevallen. Op de mediaconverter knippert het lampje ‘loss’ rood. 

Wij hebben daarop de klantenservice gebeld van T-Mobile. Zij gaven aan dat uit een lijnmeting bleek dat er een storing in de wijk was. Ze zouden maandag langskomen in de wijk. Maandag krijgen wij een bericht vanuit Guidion dat wij een afspraak moesten plannen. Dat hebben wij gedaan voor deze ochtend. Speciaal daarvoor de ochtend vrij genomen, maar helaas een no-show. De monteur had afgezegd. Dat vind ik al zéér ongepast, des te meer omdat ik er vrij voor genomen heb. 

Tmobile wijst daarvoor naar Guidion (“over een week kunnen we een nieuwe afspraak inplannen”) en als ik een snelle oplossing vraag wordt de verbinding verbroken. Daarmee ruim een uur aan moeite verloren. Uiteindelijk (met veel gezeur) een nieuwe afspraak voor a.s. zaterdag gemaakt via Guidion, want t-mobile krijgt het niet voor elkaar. Via de Chat daarna de vraag gesteld of het zaterdag dan wel opgelost is, t-mobile gaf eerder namelijk vrij stellig aan dat het in de wijk zit. Het antwoord daarop is: “Nee dat weten we niet. We laten eerst Guidion binnen checken en dan pas gaan we buiten kijken.”.

Ik vind dat écht de omgekeerde wereld. Je gaat een klant hiermee lastig vallen, terwijl het nog niet duidelijk is of dat noodzakelijk is. Op mijn verzoek om dat eerst te doen krijg ik als antwoord dat ik toch twee onbeperkte internetbundels heb gehad. Ja bedankt, maar daarvoor betaal ik reeds mijn telefoonabonnement bij T-Mobile! Zo'n hotspot is gewoon tobben want de verbinding is voor veel apparaten niet snel of stabiel genoeg. Daarbij kan ik al mijn apparaten gaan omzetten naar een nieuwe wifi en weer terug als het gemaakt is, mijn telefoon is constant leeg etc. 

Afgezien dat het geen (werkbare) oplossing is, vind ik de houding echt bijzonder onprettig. Daar ik telefonisch én niet via de chat niet verder kom, doe ik het via deze manier. 

Ik hoop dat de medewerkers van de community een klant wél serieus neemt. Ik zit niet te wachten op lapmiddelen, maar om een oplossing. Ik begrijp overmacht, maar met deze houding krijg je geen begrip bij je klant. 

Nora van Odido 1 jaar geleden

Hi @Brian Pellicaan, weet dat wij zulke situaties zeer serieus nemen, we willen natuurlijk dat je weer zo snel mogelijk online bent. Wij kunnen niet met zekerheid zeggen dat het probleem in de wijk zit, hier hebben we geen inzage in, vandaar dat de Guidion monteur echt eerst langs moet komen om binnen de verbindingen na te lopen. Daarom vind ik het heel fijn om te horen dat de Guidion monteur al eerder langs kon komen! Laat je het me weten als de monteur is geweest? Weet dat ik voor je klaar sta. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Brian Pellicaan, weet dat wij zulke situaties zeer serieus nemen, we willen natuurlijk dat je weer zo snel mogelijk online bent. Wij kunnen niet met zekerheid zeggen dat het probleem in de wijk zit, hier hebben we geen inzage in, vandaar dat de Guidion monteur echt eerst langs moet komen om binnen de verbindingen na te lopen. Daarom vind ik het heel fijn om te horen dat de Guidion monteur al eerder langs kon komen! Laat je het me weten als de monteur is geweest? Weet dat ik voor je klaar sta. 

Ik heb een vergelijkbaar verhaal.

Afgelopen dinsdag viel plotseling de verbinding weg terwijl ik bezig wilde gaan met mijn administratie en belangrijke documenten te verzenden. Dit overkwam me nu voor de 2e keer in 5 maanden. De eerste keer duurde deze storing dagen. Ook hier een rood knipperend lichtje bij loss. 

Ik belde met de klantenservice…..

Na alle stekkers uit de contacten te hebben getrokken en weer in de contacten te hebben gestoken werd er een doorverwijzing naar de technische dienst gemaakt. Binnen 5 werkdagen zal een reactie volgen die ik nog steeds niet heb gehad. Ik zit dus weer dagen, misschien een week zonder internet, misschien nog langer. Wifi hotspot maken van mijn mobiel werkt niet bij mij thuis behalve een verbinding met een oude tablet en documenten versturen via de mail gaat dus niet.

Ik heb uiteindelijk maar via mijn mobiel gemaild aan betreffende instantie dat de documenten nog een paar dagen moesten wachten voor verzending - met dank aan T-Mobile!

Heb nog een aantal keren gebeld met de klantenservice, woensdag, donderdag. De laatste medewerker zei dat ze er mee bezig waren en dat het niet meer lang zou duren….tja...ik weet niet wat lang of kort is in de ogen van T-Mobile maar 1 dag zonder internet is in mijn geval heel erg lang en vooral als je belangrijke documenten moet mailen en je kunt niet bij je administratie! 

Ook in dit geval werd er verwezen naar een storing in de wijk. Er werd wat gezegd over de capaciteit waarna ik vroeg….als de capaciteit in de wijk niet genoeg is dan kan ik in de toekomst meer storingen verwachten??? Hierop kwam geen antwoord….

Ik ben nu noodgedwongen bij een ander thuis op een daar aanwezige laptop deze reactie aan het typen en het is afwachten vanavond bij thuiskomst of ik überhaupt internet heb. Ik heb nog steeds geen mail ontvangen met een reactie. 5 maanden geleden moest ik dit ook al eens doen. Er wordt met glasvezel beweerd dat de verbinding stabieler is. Tot nog toe heb ik storingen meegemaakt met adsl die binnen uren opgelost werden en storingen bij glasvezel van T-Mobile die een week in beslag nemen en maak ik een servicedesk mee die niks kan doen!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MarkAlgra, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat je hier tegenaan loopt, het liefst zie ik je altijd genieten van je Internetverbinding! Ik ben daarom meteen in je dossier gedoken en ik was blij om te zien dat er vandaag een monteur is geregeld en dat je aanstaande vrijdag een afspraak hebt staan. 

Ik weet zeker dat de monteur veel voor je kan betekenen, dit wordt volledig voor je rechtgezet!

Ik wil graag als een volwassene worden behandeld! En ik wil dat er serieus met de klacht wordt omgegaan. Dit is geen speelgoed dat kapot is. Net op het moment dat belangrijke zaken zoals BELASTING moeten worden geregeld valt het internet helemaal weg. Er hebben nu al minstens drie medewerkers gezegd dat ze er bovenop zijn gedoken maar ik kan tot vrijdag niet mijn BELASTINGAANGIFTE doen. Dit is een serieuze zaak en geen kapot speelgoed waar dit om gaat.

Reageer