Beantwoord

internet werkt vanaf 1 dag niet goed

  • 16 March 2024
  • 8 reacties
  • 81 Bekeken

Goedendag,

ik heb al vanaf dag 1 geen stabiel internet thuis. Monteur was heel snel weg voordat ik alles kon testen. Ik heb bijv geen internet op mijn tv (smart tv). Ik heb zowel bedraad als via wifi geprobeerd maar het werkt niet. Vanaf dag 1 ook de kon wifi punten niet werkend gekregen. Nou heb ik die wel werkend maar toch niet echt stabiel. Af en toe valt internet weg. Nou heb ik mijn model gereset, werkt het allemaal weer niet stabiel 😔.
 

heb een beetje spijt dat ik na 6 jaar ben overgestapt 🫣.

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 March 2024, 10:25

Bekijk origineel

8 reacties

Goedendag,

ik heb al vanaf dag 1 geen stabiel internet thuis. Monteur was heel snel weg voordat ik alles kon testen. Ik heb bijv geen internet op mijn tv (smart tv). Ik heb zowel bedraad als via wifi geprobeerd maar het werkt niet. Vanaf dag 1 ook de kon wifi punten niet werkend gekregen. Nou heb ik die wel werkend maar toch niet echt stabiel. Af en toe valt internet weg. Nou heb ik mijn model gereset, werkt het allemaal weer niet stabiel 😔.
 

heb een beetje spijt dat ik na 6 jaar ben overgestapt 🫣.

Excuus voor een aantal taalfouten 🙏🏻. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @atjelie 

Zou je misschien eens een andere internetkabel tussen mediaconverter en router kunnen aansluiten en de mediaconverter dan herstarten, wellicht dat het dan beter gaat?

Test daarna een met een laptop of tv aangesloten op de router.

Voor de tv, kun je de netwerkinstellingen eens resetten zodat de oude netwerk gegevens worden verwijderd?

En zijn beide WiFi punten bekabeld of draadloos aangesloten?

Hallo @atjelie 

Zou je misschien eens een andere internetkabel tussen mediaconverter en router kunnen aansluiten en de mediaconverter dan herstarten, wellicht dat het dan beter gaat?

Test daarna een met een laptop of tv aangesloten op de router.

Voor de tv, kun je de netwerkinstellingen eens resetten zodat de oude netwerk gegevens worden verwijderd?

En zijn beide WiFi punten bekabeld of draadloos aangesloten?

Ik heb de originele kabel gebruikt tussen mediaconverter en router maar helaas geen resultaat. Deze meerdere keren herstarten heeft geresulteerd dat het juist slechter is geworden. 
 

Tv heb ik helaas ook van alles geprobeerd, stroom eraf, fabrieksinstelling terug ook geen resultaat. Met moeite heb ik de chromecast ingesteld maar na mijn laatste herstart ook deze verbind niet meer goed. 
 

Allebei zijn met kabel verbonden. Het lijkt erop dat ze geen ip afgeven, heel raar maar mijn telefoon verbind wel maar valt af en toe weg. Terwijl mijn ps5 helemaal niet verbind, ook niet met kabel. 

Reputatie 1

Lees even deze post wellicht helpt dit

 

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/zyxel-t56-werkt-niet-met-randapparatuur-362217

Reputatie 7
Badge +15

@atjelie 

Wellicht dat een firmware update eea voor je kan oplossen zoals in de bovenstaande link staat.

Valt naast de WiFi ook de bekabelde verbinding weg op apparaten die wel internet hebben?

Je kan de router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Lees even deze post wellicht helpt dit

 

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/zyxel-t56-werkt-niet-met-randapparatuur-362217

Ga het gelijk even melden. Dank je wel. 
 

@atjelie

Wellicht dat een firmware update eea voor je kan oplossen zoals in de bovenstaande link staat.

Valt naast de WiFi ook de bekabelde verbinding weg op apparaten die wel internet hebben?

Je kan de router ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Bekabeld valt af en toe ook de verbinding weg helaas. Net een fabrieksreset geprobeerd, helaas. 

Reputatie 7
Badge +15

@atjelie 

Merk je dan ook dat het internet lampje op de router rood brandt wanneer het internet even weg valt?

Heb je misschien nog een switch of extra router achter de Zyxel aangesloten?

@atjelie

Merk je dan ook dat het internet lampje op de router rood brandt wanneer het internet even weg valt?

Heb je misschien nog een switch of extra router achter de Zyxel aangesloten?

Nee hij blijft zelfde. Er is verbinding maar geen ip adres. Sommige apparaten helemaal niets, sommige weer wel. 
Ik heb niets erachter behalve de accesspoints. 

Reageer