Beantwoord

Internetsnelheid op glasvezel bekabeld wordt niet gehaald - 1gb down/up

  • 20 February 2024
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Goedenavond,

 

Sinds vandaag kunnen wij ook gebruik maken van het glasvezelnetwerk van Odido. Hierbij maken we gebruik van het 1gb down/1gb up abonnement. De installateur heeft de installatie voor ons verzorgd (Guidion). 

 

Ik merk in de praktijk dat ik bij lange na niet de bij de gestelde 1GB download snelheid kom. De upload snelheid is al iets beter, maar haalt ook nog niet de 1gb.

Ik heb mijn laptop direct op het Zyxel T-56 modem aangesloten via een CAT5E kabel.

Hierbij heb ik een speedtest gedaan via de Windows app.

 

De resultaten liggen continu ruim onder de 1GB.

 

Speedtest resultaat bekabeld

.In de taskmanager zie ik geen bijzonderheden.

 

Taskmanager

 

Daarnaast ook nog de resultaten van /ipconfig.

IPCONFIG

 

Ik heb ter verbetering van mijn WiFi netwerk ook nog een Deco X50 set. Maar deze behalen ongeveer dezelfde resultaten.

 

Kunnen jullie mij vertellen waar dit probleem uit voortkomt?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 February 2024, 21:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frank R 

De upload is prima, de download lijkt beperkt te worden door bepaalde software bijvoorbeeld.

Kan je eens testen in veilige modus of gebruik misschien een andere laptop of pc.

Herstarten van de ONT kan misschien ook helpen.

Goedemorgen @Waqqas ,

 

Dank voor je snelle reactie!

Ik heb de ONT+het modem herstart en nogmaals een test gedaan vanuit mijn laptop vanuit de veilige modus.

 

Echter helaas nog steeds dezelfde resultaten.

 

Over de uploadsnelheid ben ik tevreden, alleen de download snelheid valt tegen (± de helft valt de snelheid valt direct bekabeld aan het modem al weg).

 

Waar zal dit verlies in zitten?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Frank R

Kun je de internetkabel tussen ONT en router en tussen router en laptop eens vervangen?

Heb je ook een test gedaan met een andere laptop of pc?

Reageer