Beantwoord

Internetverbinding valt steeds weg


Hi,

Ik ben sinds afgelopen dinsdag overgestapt naar Tmobile thuis. Het aansluiten was verder geen probleem, alleen al vanaf het begin valt om de zoveel tijd de verbinding weg. 

Het is een DSL verbinding via zo telefoonaansluiting. Als het internet weg valt is het niet alleen de wifi, met het wereldbolletje is dan ook echt rood en na een paar minuten komt het weer terug.

Heb al stroom eraf geprobeerd, andere kabel, reset, niks helpt helaas. Nog steeds meerdere keren per dag is het weg.

Ik werk volledig remote dus dit is wel echt een beetje heel jammer, had hier met Ziggo helemaal heen last van.

Hopelijk kunnen we samen tot een oplossing komen. Ik heb ook bijgehouden van 21 en 22 april het wegvalen (wat we weten)

21-4 18.23, 19.14 en 21.58

22-4 14.10, 15.40, 16.30, 16.59, 17.57, 18.12, 20.39, 21.35 en 22.04.

Dat is dus vrij vaak en best vervelend. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 April 2022, 10:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo XmandyXx,

Het lijkt erop dat je binnenkomende signaal onstabiel of zwak is. Heb je het modem met een korte dsl-kabel rechtstreeks op het isra-punt aangesloten? Zitten er op het isra-punt geen andere kabels aangesloten die het huis inlopen? Misschien kan je een foto plaatsen van de aansluiting?

Mvg. Marcel

Het komt vanaf de telefoonaansluiting in de woonkamer en is een korte kabel. Zal een foto bijvoegen. 

 

Reputatie 7
Badge +2

Het is zo niet te zien of er eventuele aftakkingen van de telefoonlijn het huis inlopen. (Z.g. bridgetap) Soms loopt er nog een aansluiting naar b.v. een slaapkamer, hierdoor wordt het signaal verzwakt. Het kan ook zijn dat het binnenkomende signaal al onstabiel is. Wacht anders even op een reactie van een moderator, zij kunnen wel een lijnmeting doen en eventueel een monteur aansturen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @XmandyXx 

Heb je eventueel iets van onderstaande in de meterkast als hoofd ISRA?

Indien je alleen die aansluiting hebt van de foto dan zou je hem eens kunnen openschroeven en een foto hier plaatsen van de bedrading.

Reputatie 6

Hoi @XmandyXx en welkom op de Community! Ik zie dat je de phone kabel hebt aangesloten om het modem met het aansluitpunt te verbinden. De phone kabel is bedoeld om een telefoontoestel te verbinden met het modem in de phone poort. Zou je de kabel met label DSL willen pakken, die in de stekker doen en deze in de grijze DSL poort van het modem willen stoppen? Ik ben benieuwd of dit verschil uitmaakt!

Wauw dat had ik helemaal niet gezien. Ik ga heel hard hopen dat dit het oplost. Ik heb nu ieder geval de kabel omgewisseld.

Alvast bedankt voor alle hulp :)

Reputatie 7
Badge +15

@XmandyXx 

De PHONE en DSL kabel zijn beide telefoonkabels 😉

@XmandyXx

De PHONE en DSL kabel zijn beide telefoonkabels 😉

Ja zoiets dacht ik al, alleen een andere kleur.

Het was dan ook niet de oplossing en valt nog steeds met regelmaat weg.

Ik heb in de meterkast niks van jou foto. Ik heb een foto gemaakt van het open geschroefde punt.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @XmandyXx 

Ik zie 4 deraadjes verbonden, wil je alleen rood en blauw laten zitten en de andere draadjes helemaal los maken dus dat ze niet aangesloten zijn? Als het dan niet werkt dan kun je oranje en wit ipv rood en blauw aansluiten.

Die overige draadjes kunnen zorgen voor problemen op de lijn.

Ik voel me eigen er niet fijn bij om zelf met kabels van een aansluiting in de weer te gaan. Zo technisch ben ik niet 😅

Misschien kan de lijn uitgelezen worden op afstand om te kijken of het signaal wel goed binnen komt of zoiets.

Reputatie 7
Badge +15

@XmandyXx

Er staat geen stroom op hoor, het kan geen kwaad 😉