Niet erg maar waarom krijg je daar vooraf geen bericht van nu ligt de beveiliging er weer uit.
Beste antwoord door Pieter_B
Bekijk origineelBeste antwoord door Pieter_B
Bekijk origineelHallo T-Mobile,
Waarom is mijn WAN IP ineens veranderd?
Voorheen begon de reeks met 85.xx.xx.xx
Nu heb ik opeens een ipadres wat begint met 143.xx.xx.xx
Dit is iet wenselijk aangezien het ip-adres wat ik had door de firewall van het werk werd doorgelaten (dit hebben we toegevoegd op de de firewall van het werk) en nu kon ik dus niet meer bij mijn werkgerelateerde zaken komen omdat het WAN ip in een keer was veranderd.
Zoals elders in dit topic wordt vermeld…
Meestal gebeurt dit omdat er onderhoud is geweest, soms komt het omdat het toegewezen IP-adres niet binnen de regio - waarin je woonachtig bent - valt en is gecorrigeerd.
Het IP-Adres is dynamisch en kan dus eigenlijk zelfs ieder uur veranderen als T-Mobile het als zodanig zou configureren. Een precieze oorzaak of reden weet niemand en daarmee ben je nu natuurlijk ook niet geholpen.
Enige wat je dus zou kunnen doen is aan IT van het bedrijf doorgeven wat het nieuwe IP-Adres is.
Hallo T-Mobile,
Waarom is mijn WAN IP ineens veranderd?
Voorheen begon de reeks met 85.xx.xx.xx
Nu heb ik opeens een ipadres wat begint met 143.xx.xx.xx
Dit is iet wenselijk aangezien het ip-adres wat ik had door de firewall van het werk werd doorgelaten (dit hebben we toegevoegd op de de firewall van het werk) en nu kon ik dus niet meer bij mijn werkgerelateerde zaken komen omdat het WAN ip in een keer was veranderd.
Groet Antoon
Hallo T-Mobile,
Waarom is mijn WAN IP ineens veranderd?
Voorheen begon de reeks met 85.xx.xx.xx
Nu heb ik opeens een ipadres wat begint met 143.xx.xx.xx
Dit is iet wenselijk aangezien het ip-adres wat ik had door de firewall van het werk werd doorgelaten (dit hebben we toegevoegd op de de firewall van het werk) en nu kon ik dus niet meer bij mijn werkgerelateerde zaken komen omdat het WAN ip in een keer was veranderd.
Zoals elders in dit topic wordt vermeld…
Meestal gebeurt dit omdat er onderhoud is geweest, soms komt het omdat het toegewezen IP-adres niet binnen de regio - waarin je woonachtig bent - valt en is gecorrigeerd.
Het IP-Adres is dynamisch en kan dus eigenlijk zelfs ieder uur veranderen als T-Mobile het als zodanig zou configureren. Een precieze oorzaak of reden weet niemand en daarmee ben je nu natuurlijk ook niet geholpen.
Enige wat je dus zou kunnen doen is aan IT van het bedrijf doorgeven wat het nieuwe IP-Adres is.
Hoi Gerrit,
Dank je voor de reactie, dit is wat ik ook al had bedacht en gedaan.
Maar ik sinds ik T-mobile heb woon ik op dit adres en heb altijd een ip-adres gehad uit dezelfde range.
Ik heb sinds het nieuwe jaar (1 Januari) problemen gehad met de zenders voor de TV, ik heb verschillende malen de Amino box gereset maar zonder resultaat.
Ik heb vervolgens T-Mobile gebeld en weer dezelfde stappen doorlopen, ook dat hielp niet. De amino box startte wel op (lampje werd blauw na enige tijd0 alleen kon ik de box niet op standby zetten (lampje zou rood moeten worden)
Gisteren zag ik ineens dat het lampje rood was en heb ik gekeken of de TV zenders het nu weer deden (en ja ze deden het weer)
Dus wat er precies veranderd is weet ik niet maar nu de TV zenders het weer doen merk ik dus dat ik een ander WAN ip heb.
Het probleem heb ik in ieder geval op kunnen lossen maar het zou netjes geweest zijn als T-Mobile zo iets doorvoert dat ze de klant op de hoogte brengen.
Groet Antoon
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.