Beantwoord

IP adress uit de media converter

  • 20 February 2024
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Gisteren (19 februari) zijn ze van Guidion langs geweest voor een installatie,

De beste man trekt de kabel uit de oude koper modem en stopt hem in de Huawei media converter (precies zoals verwacht). Vervolgens krijg ik echter geen IP adress binnen op mijn WAN poort van mijn router. Hij geeft aan dat dit even kan duren, maar dit dit geen probleem gaat zijn en vertrekt weer.

Mijn vraag is:

Zie ik iets over het hoofd, MOET ik de meegeleverde router,wifi AP combo apparaat gebruiken?

Moet er iets in de Media converter gebeuren?

Mag support mij niet helpen

Met vriendelijke groeten,

Marcel Ketting

 

Context

Zelf hebben we een netwerk van Unify, dus daar wens ik ook gebruik van te maken omdat we met allen tussen vloer installatie daar wel op elke etage goede wifi dekking mee hebben.

Helaas hebben we doordat de glasvezel verbinding niet binnen 90 gerepareerd kon worden geen overstap service, dus nog ook geen Internet meer van de vorige ISP

Er is reeds een ticket aangemaakt waarin staat dat dat er binnen een dag contact opgenomen gaat worden, maar 24 uur later verteld een andere support dame me dat dit wel 6 dagen kan duren

PON en Lan lampjes branden vrolijk

Ook een Laptop direct op de media converter geeft mij geen LAN verbinding (op de laptop) of IP adress

icon

Beste antwoord door Marcel Ketting 20 February 2024, 21:33

Bekijk origineel

1 reactie

Oke het is opgelost, na aardig wat doorzoeken (ben niet bekend met dit forum nog was ik dat met Odido)
Ik moest VLAN tagging aanzetten in de WAN settings van mijn router:
 


Ref 69179164 mag gesloten worden.

Reageer