Beantwoord

kan mijn public ip van het netwerk thuis niet pingen van buitenaf.

  • 1 January 2021
  • 3 reacties
  • 408 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedendag, 

Ik heb momenteel problemen met het port forwarding van mijn website. Ik heb gecontroleerd of alles het doet en kan de website op lokaal netwerk inladen. dus de volgende stap die ik ondernomen heb ik mijn public ip opzoeken en dezen van af mijn locale netwerk pingen. Dit werkt ook prima. Dus ben ik op het 4g van mijn telefoon gaan zitten en heb ik nog maal het public ip proberen te pingen. Hier merk ik dat het fout gaat want daar krijg ik een timeout reqeust binnen. ik heb dit 40 packets gedaan en 40 lost. ik heb de firewall van mijn router helemaal op laag gezet en zelfs keer uit gezet maar nog steeds geen resultaat om van af extern het netwerkt te kunnen vinden. 

Ik heb momenteel geen idee meer wat ik nog kan veranderen om dit werkend te krijgen. Ik hoop dat iemand hier nog ideeën heeft of zelfs de oplossing. 

alvast harstikke bedankt.

 
icon

Beste antwoord door TimoT99 4 January 2021, 13:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @TimoT99, als ik het goed begrijp, heb je problemen wanneer je het IP pingt op de 4G van je mobiele telefoon, klopt dat?

Komt het publieke IPv4 adres dat de modemconfiguratie aangeeft overeen met wat je ziet staan op whatismyip.com? De meest voor de hand liggende oorzaak is dat het modem ICMP data (ofwel: data zoals een pingverzoek) negeert, dat komt wel vaker voor als ik de andere topics doorlees.

Kun je de instellingen zoals je deze hebt geconfigureerd eens in een printscreen delen? Ik ben heel benieuwd naar hoe de port forwarding nu ingesteld staat. We gaan de oorzaak boven water krijgen zodat jij weer van buitenaf kunt pingen!

Goedendag, 

Na heel wat zoeken zagen we inderdaad instellingen die aangepast moesten worden om van af buiten af naar de router te kunnen pingen. Dit stond bij het extern beheer. Om de website die ik wil de runnen moest ik op deze pagina ook toestemming geven om van buitenaf connectie te maken. 

super bedankt voor uw bericht maar dit loste alles al op wat ik nodig had.

 

met vriendelijke groet,

@TimoT99 

 
Reputatie 7
Badge +3

@TimoT99 

Ben meestal blij dat het modem niet vanaf buiten is te pingen, dat is meestal de eerste optie die ik ook uitzet in bijna elk modem / router.

Mijn advies, laat pingen op disabled staan, je hebt het ook als homeuser niet echt nodig als je alleen maar toegang voor jezelf wilt vanaf een extern netwerk.

Lees dat je problemen hebt met portforwarding, dan heeft het pingen van je router toch ook niet echt veel zin. Wat je wilt is, dat de server eventueel rerageert op een ICMP request.

Topic met een werkende portforwarding op een Zyxel of nogmaals een uitleg hierzo

Reageer