Beantwoord

Klantvoordeel oud-Tele 2 klant

  • 7 February 2024
  • 10 reacties
  • 106 Bekeken

Ik heb sinds augustus 2023 een Tele2 abonnement afgesloten en betaal dit sinds de fusie elke maand netjes aan Odido. Desondanks, nu 6 maanden later, kan ik geen klantvoordeel krijgen bij een Odido ADSL abonnement. Hoe zit dit?

icon

Beste antwoord door eric 7 February 2024, 10:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Staan de twee producten inmiddels onder 1 My-Odido account?  Of staan de beide producten op precies hetzelfde adres afgesloten?  En dat ADSL product was vroeger een T-mobile aansluiten, en nu dus nieuwe naam Odido?  Want Tele2 ADSL is niet omgezet naar Odido.

Het gaat om een nieuw ADSL abonnement bij Odido waar mij verteld werd dat ik geen klantvoordeel kan krijgen en een bestaand Tele2/Odido mobiel abonnement. Beiden zijn op hetzelfde adres. 

Reputatie 7
Badge +14

Je kon al klantvoordeel krijgen met een Tele2 mobiel en een T-mobile DSL abonnement. Dus geen idee waarom dat nu niet kan. Had je beide producten al actief in je “my-odido” omgeving? Dan kan een moderator even meekijken.

Ja Tmobile+Tele2 heb ik in het verleden ook gehad, met klantvoordeel. 

Op dit moment hebben we een Ziggo abonnement voor internet. Sinds juni 2023 staat er een bestelling voor Odido glasvezel waar we wachten op aansluiting. Nu wilde ik tot de aansluiting van glasvezel graag Odido ADSL, maar dat kan dus niet met klantvoordeel gek genoeg.

Mijn Odido mobiel abonnement (Tele2 dus afgesloten in augustus 2023) kan ik ook niet toevoegen aan mijn Odido account die er al was voor de glasvezel bestelling. Terwijl beiden dus wel op hetzelfde adres staan.

Ik heb het idee dat er mogelijk iets mis is gegaan met de overzetting van Tele2 mobiel abonnement naar Odido? 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, als er op een adres glasvzel aan zit te komen, sterker nog, jij hebt het al besteld, dan is een bestellling met DSL techniek niet meer mogelijk. DSL techniek wordt uitgafaseerd in Nederland. Dus het zal niet zijn dat klantvoordeel wat niet op DSL kan, maar je kan het helemaal niet bestellen.

Klantvoordeel kun je ook pas activeren als er twee producten actief zijn. Dus omdat je nog op je glasvezel internet zit te wachten kun je op mobiel ook geen klantvoordeel aanzetten. 

Glasvezel aansluitingen kosten inderdaad tijd door b.v. vergunningen en handjes om aansluitingen te maken in de grond. Als je in een appartementencomplex woont dan is er ook nog de VVE die hiervoor toestemming moet geven.  

Bedankt Eric. Ik kon wel gewoon DSL bestellen voor in de tussentijd tot glasvezel is aangesloten, maar dus niet met klantvoordeel omdat ze mijn mobiel abonnement niet kunnen vinden. In mijn glasvezel bestelling is klantvoordeel er nu ook afgehaald. 

Tja, als er op een adres glasvzel aan zit te komen, sterker nog, jij hebt het al besteld, dan is een bestellling met DSL techniek niet meer mogelijk. DSL techniek wordt uitgafaseerd in Nederland. Dus het zal niet zijn dat klantvoordeel wat niet op DSL kan, maar je kan het helemaal niet bestellen.

Klantvoordeel kun je ook pas activeren als er twee producten actief zijn. Dus omdat je nog op je glasvezel internet zit te wachten kun je op mobiel ook geen klantvoordeel aanzetten. 

Glasvezel aansluitingen kosten inderdaad tijd door b.v. vergunningen en handjes om aansluitingen te maken in de grond. Als je in een appartementencomplex woont dan is er ook nog de VVE die hiervoor toestemming moet geven.  

Wat gek dat dit als antwoord is gekozen (en door wie?). Het is namelijk geen antwoord op mijn probleem, zoals ik zelf al aangegeven heb.

Ik kan gewoon een DSL abonnement afsluiten, maar ik krijg geen klantvoordeel op DSL of op glasvezel, omdat mijn mobiel abonnement niet in het systeem staat. Dit hoewel ik dus als oud Tele2 klant gewoon wel Odido abonnee ben. Ik zal vast niet de enige oud Tele2 klant zijn die hier tegenaan loopt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @wiljanvdb, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie geen actief DSL abonnement bij ons staan. Wel zie ik een aanvraag van 07-02 maar die is afgewezen. Ook zie ik de glasvezel bestelling met klantvoordeel aanvraag. De klantvoordeel zal geactiveerd worden zodra de order actief is. Wel zie ik dat de klantvoordeel op je mobiel aan is, 3 Gbit. Kan je mij iets meer duidelijkheid geven hierover?

 

Beste Tommie,

 

Bedankt voor je reactie. Dat is in ieder geval goed nieuws.

Mijn vraag komt voort uit een gesprek dat ik gisteren met een medewerker van de klantenservice had over het DSL abonnement. De aanvraag die ik via de website had gedaan is inderdaad afgewezen omdat er al een Glasvezel aanvraag loopt. Toen heb ik het telefonisch geprobeerd, en ik kon wel een DSL abonnement krijgen, maar geen klantvoordeel. De reden was dat de medewerker mijn mobiel abonnement niet kon zien. Hij zei ook dat dit vaker gebeurd bij oud-Tele2 klanten, maar dat hij niet wist of/wanneer er een oplossing zou zijn. Ik was dus benieuwd of anderen hier ook last van hebben.

Gek genoeg zie ik dus in Mijn Odido mijn mobiel abonnement niet (ik kan zelf dus ook niet zien dat ik bij mobiel blijkbaar wel klantvoordeel heb?), en ik kan het ook niet toevoegen via de knop die daar staat (de foutmelding die ik krijg is dat de gegevens niet overeenkomen). Dat zal er dan ook wel mee te maken hebben. Maar bij jou staat het dus wel ergens goed geregistreerd? 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @wiljanvdb, je hoeft je geen zorgen te maken: het klantvoordeel staat helemaal goed geactiveerd in ons systeem! Dit kan je ook zien als je inlogt in jouw Mijn Odido account en hier bij het Internet abonnement naar ‘Meer’ gaat en vervolgens op ‘Klantvoordeel’ klikt. 

Wel zie ik dat het internet abonnement dat je bij ons hebt aangevraagd echt een glasvezel aansluiting is. Ook ben ik erachter gekomen waarom je een foutmelding kreeg als je jouw mobiele abonnement probeerde te koppelen, jouw voorletters stonden namelijk niet gelijk bij beide abonnementen. Dit heb ik nu helemaal rechtgezet, zodat de gegevens van beide abonnementen exact hetzelfde zijn. Wil je nu weer een poging doen om het mobiele abonnement te koppelen? Dit zou nu gelijk goed moeten gaan! 

Reageer