LG Smart TV en Xbox360 wel verbinding maar geen internet via LAN

  • 27 January 2024
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Ik heb een UTP kabel van het modem in de meterkast naar onze woonkamer liggen, in de woonkamer ligt een switch waaraan ik onze LG smart TV, PS5 en Xbox350 wil verbinden. De PS5 verbindt met het ethernet en ook het internet, maar de smart TV en de 360 verbinden wel met het ethernet, maar niet met het internet.
Is dit iets wat ik in het modem of mijn eigen switch moet instellen?

TMTV 3 maanden geleden

Hoi @Kentyman,

Welkom op de Community!

Wat gebeurt er als je de TV en de Xbox aansluit op de poort waar nu de PS5 zit? Als het dan wel werkt, is er een instelling in de switch niet goed. Je kunt ook proberen om deze apparaten als test rechtstreeks op de binnenkomende kabel aan te sluiten, dus zonder de switch. Als ze het dan ook niet doen, is er iets anders aan de hand.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Kentyman,

Welkom op de Community!

Wat gebeurt er als je de TV en de Xbox aansluit op de poort waar nu de PS5 zit? Als het dan wel werkt, is er een instelling in de switch niet goed. Je kunt ook proberen om deze apparaten als test rechtstreeks op de binnenkomende kabel aan te sluiten, dus zonder de switch. Als ze het dan ook niet doen, is er iets anders aan de hand.

Hallo @TMTV,

Bedankt voor de reactie. Ik heb al flink gerouleerd met de kabels, maar niks hielp. Ik heb ook de TV en xbox360 al rechtstreeks op de binnenkomende kabel gehad, zonder resultaat.
De TV connect wel naar de wifi trouwens, maar de xbox360 niet!

Reputatie 7
Badge +6

@Kentyman Heb je een Zyxel T56? Dan zou het kunnen dat sommige apparaten niet verbinden door een bug. @Tommie van Odido kan er dan voor zorgen dat je een update ontvangt waardoor het weer gaat werken.

Reageer