LOS lampje blijft rood knipperen - geen internet & TV

  • 4 July 2023
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Hi, 

Sinds vanmiddag viel uit het niets mijn tv- en internetverbinding weg.
Probleem lijkt hem te zitten in een rood knipperend ‘LOS-lampje’ op de Media Converter van Huawei.
Op basis van het forum zie ik dat meerdere klanten te maken hebben met dit probleem.
Alle gedane suggesties heb ik opgevolgd (resetten modem, media converter etc.), maar helaas zonder resultaat.

Mijn vraag: welke stappen dien ik te ondernemen om dit z.s.m. te kunnen verhelpen? Met name ook door het thuiswerken zorgt dit voor de nodige problemen.

Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groet,

André 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hey @A.Bonestroo, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic begint, ik help je hier graag mee. Zou je mij iets meer informatie kunnen verstrekken over de lampjes? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten en gaan zij voor je aan de slag! Alvast bedankt.

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @A.Bonestroo, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic begint, ik help je hier graag mee. Zou je mij iets meer informatie kunnen verstrekken over de lampjes? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten en gaan zij voor je aan de slag! Alvast bedankt.

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Hey @A.Bonestroo, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic begint, ik help je hier graag mee. Zou je mij iets meer informatie kunnen verstrekken over de lampjes? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten en gaan zij voor je aan de slag! Alvast bedankt.

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Hi @Tommie , dank voor je reactie

  1. Het WAN lampje (wereldbolletje) brandt continu, maar rood ipv groen;
  2. Het powerlampje op de mediaconverter (ONT) brandt continu (groen);
  3. Het LOS lampje knippert langzaam (rood), dus ongeveer 1x per seconde;
  4. Het PON lampje brandt niet en is dus continu uit.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @A.Bonestroo, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb het meteen doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag, als er meer informatie is wordt er contact met je opgenomen! 

Reageer