Mijn Zyxel T56 modem ziet het mac adres van mijn via de apparaat niet

  • 28 March 2024
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Goedemiddag Community ,

ik heb het volgende probleem:

Mijn Zyxel T56 modem ziet het mac adres van mijn apparaat niet , ik heb het rechtstreeks van de lan poort van mijn apparaat naar de lanpoort van de Zyxel T56 modem verbonden met een nieuwe ethernet kabel ( heb alle 4 de poorten geprobeerd )

de lampjes op de lanpoort van het apparaat geven 1 oranje lampje dat aanblijft en een 1 groen lampje dat knippert , op de modem lanpoort knippert er ook 1 groen lampje , dus dat zou goed moeten zijn .

Is er een mogelijkheid om zelf handmatig als ik ingelogd ben op de Zyxel T56 modem dan het mac adres van mijn apparaat toe te voegen en daar dan een vast IPadres aan te koppelen ? 
 

louisL 30 dagen geleden

Staat het apparaat wel ingesteld om met DHCP een adres op te halen? Dat is nodig om een IP-adres op te halen. Als alternatief kun je het apparaat tijdelijk instellen op een vast 192.168.1.x adres.

Als je dat gedaan hebt zou het MAC adres moeten verschijnen onder netwerk instelling → thuisnetwerk → statische  DHCP allocatie als je daar het apparaat selecteert in plaats van handmatige invoer.

Met handmatige invoer kun je trouwens een vaste allocatie met MAC adres en een adres in de 192.168.1.x reeks toekennen.

Zorg na afloop er wel voor dat het apparaat na afloop wel met DHCP zijn  adres ophaalt

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge

Staat het apparaat wel ingesteld om met DHCP een adres op te halen? Dat is nodig om een IP-adres op te halen. Als alternatief kun je het apparaat tijdelijk instellen op een vast 192.168.1.x adres.

Als je dat gedaan hebt zou het MAC adres moeten verschijnen onder netwerk instelling → thuisnetwerk → statische  DHCP allocatie als je daar het apparaat selecteert in plaats van handmatige invoer.

Met handmatige invoer kun je trouwens een vaste allocatie met MAC adres en een adres in de 192.168.1.x reeks toekennen.

Zorg na afloop er wel voor dat het apparaat na afloop wel met DHCP zijn  adres ophaalt

Bedankt voor je reactie LouisL  , het probleem is als het goed is opgelost, waarschijnlijk slechte of instabiele firmware van de Zyxel T56 . Op de Zyxel T50 die ik bij een vriend teste deed alles het wel gewoon , meteen een mac adres en ip adres zodra de ethernet kabel aangesloten was . Ik zie meer mensen op de community die struggle met Zyxel T56 ip connectie issues  . Tijd voor Odido om daar wat mee te doen lijkt mij .

Reageer