Beantwoord

Modem installeren - wereldbol brandt niet

  • 3 May 2020
  • 7 reacties
  • 1291 Bekeken

Hai,

Ik heb de modem geïnstalleerd, maar de wereldbol gaat niet aan.

Gister was de installatiedatum, kan het zijn dat het nog geactiveerd moet worden?

Ik heb de aansluitbox geïnstalleerd bij het vaste ISRA punt, rode en blauwe draadjes vastgemaakt. 
Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Marije1981 3 May 2020, 19:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marije1981 

Het vaste ISRA punt dus waar de blauwe kabel binnen komt in de meterkast?

Zorg dat het kabeltje naar de modem niet te lang is en staat deze dan ook bij het ISRA in de meterkast?

Is het een ISRA waar je de kabel kunt inpluggen? Probeer dan alle 2 de poort en indien het een aansluitdoos is waarbij de draden kunt aansluiten boven, onder het klepje, probeer ook eens oranje en wit ipv rood.en blauw.

Modem ook al herstart?

Hi, bedankt voor je reactie!
Ik heb het kabeltje net nog ingekort, maar heeft niet geholpen. Modem staat ook in de meterkast.
Ik kan geen kabel inpluggen, het is een oude isra met alleen een grijze kabel dat er uit komt. Ik heb een rood, blauw en grijs kabeltje uit de kabel. Ik gebruik alleen de rode en blauwe nu. Ik zal de grijze nog proberen. Ik heb het modem al herstart idd 

Reputatie 7
Badge +15

@Marije1981 

Normaal hoort er ook oranje en wit te zijn, soms zit het signaal op die paar.

Vreemd, ik weet het ook niet. Ik heb echt alleen deze kleuren in de meterkast. Ik zie in de muur in mijn woonkamer wel een aantal kleuren. Ik heb dat punt opengemaakt en daar zijn drie verschillende grijze kabels. 1 die in de meterkast zat, maar dat is dus niet de goede. 1 met rood, blauw, wit en oranje. Deze heb ik net geprobeerd. Blauw en rood, wit en oranje. Maar geen succes. De derde grijze kabel heeft rood, blauw, geel en groen 

Reputatie 7
Badge +15

@Marije1981 

Het beste is in de meterkast waar de kabel binnen komt, wellicht is er nog een probleem met het signaal.

Het is gelukt! Ik heb inderdaad in de meterkast de oranje witte gevonden. Het PTT kastje waar de eerste grijze kabel uitkwam, heb ik open geschroefd en daar kwamen ze tevoorschijn. 
heel erg bedankt voor je hulp, zonder je tips was het me nooit gelukt! 

Reputatie 7
Badge +15

Goed om te horen dat je het hebt gevonden, zo niet dan moest je weer op de monteur wachten wat weer een aantal dagen of langer kan duren 👍

Reageer