modem internet lampje rood. huawei kastje pon lamp knippert

  • 19 December 2023
  • 8 reacties
  • 120 Bekeken

Ik heb alle stappen doorlopen en ook de modem reset gedaan. Toch heb ik sinds gisteren avond geen internet.
 

Op de modem zyxel t-54 is alleen het internet lampje rood, de rest groen. 
op het huawei kastje knippert PON snel groen. 
 

iemand tips toevallig? Kan dit snel opgelost worden? Dit lijkt op een probleem buiten mijn huis. bedankt alvast!

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Taibc86, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken maar ik zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben een ticket aangemaakt voor onze techneuten, zij zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te kijgen. Wil je mij alsjeblieft op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden, alvast bedankt.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Taibc86, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben direct voor je gaan kijken maar ik zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben een ticket aangemaakt voor onze techneuten, zij zullen er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te kijgen. Wil je mij alsjeblieft op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden, alvast bedankt.

Het Tommie, 

vriendelijk bedankt. Ik houdt je op de hoogte.

mvg

Beste Tommie, 

Hoe staat het er nu voor? Ik ga nu me 3e dag in zonder internet thuis. 
 

met vriendelijke groet

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat ze een monteur voor je hebben aangestuurd @Taibc86. Ook zie ik dat je zelf nog met Guidion ging bellen om de afspraak te vervroegen. Hopelijk lukt dit! 

Beste Tommie,

 

monteur is vandaag langs geweest. Maar helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Er zou een nieuwe monteur moeten komen. Heb je enig idee wanneer dat is?

 

mvg

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Taibc86, goed dat je dit terugkoppelt, ik zie je graag snel weer van internet genieten! Daarom heb ik het rapport van de monteur van Guidion meteen voor je doorgezet naar de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. De monteur van Guidion vermoed dat het om een kruising gaat, wat simpelweg betekent dat er iets niet goed gaat met de administratie in de wijkcentrale en er iemand anders op jouw verbinding zit, alleen is het onduidelijk welke kabel bij jouw verbinding hoort. Dit is altijd net wat lastiger uit te zoeken en daarom durf ik niet met zekerheid te zeggen of ze dit al voor de jaarwisseling op kunnen lossen. 

In ieder geval ga ik flink druk op KPN NetwerkNL zetten, ik ga er voor proberen te zorgen dat ze zo snel mogelijk je kabel terugvinden en je contacteren voor een afspraak om dit helemaal op te lossen!

Beste Cal,

Ik ben zojuist gebeld door KPN met een afspraak voor 4 januari. Ik hoop dat het probleem dan opgelost wordt en dat het niet nogmaals gebeurd. Het lijkt me namelijk zo dat als het probleem met administratie in de wijkcentrale niet bij de bron aangepakt wordt. Dit zomaar nogmaals kan gebeuren. Kunnen jullie naast dat het probleem wordt opgelost ook van KPN een root cause analyse krijgen en wat hun actie is om herhaling van dit probleem te voorkomen?

alvast bedankt.

mvg

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Taibc86, super om te zien dat je inmiddels een afspraak hebt ingepland met KPN! Ik weet niet zeker of we zo'n analyse van KPN kunnen krijgen. Wel zullen we bij zulke situaties altijd nakijken wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen! 

Reageer