Beantwoord

Mogelijke internetsnelheid - wat is de juiste waarde?

  • 1 December 2020
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

Sinds begin dit jaar heb ik een T-Mobile thuis abonnement. Op dat moment kon op mijn adres maximaal 100 mbit/s worden geleverd. Wanneer ik nu de postcodecheck uitvoer, zie ik dat er tot 1000 mbit/s kan worden aangevraagd. Deze optie zie ik echter niet in ‘mijn t-mobile thuis’.

 

Van welke snelheid kan ik uit gaan? Heeft het zin om met de klantenservice te bellen of er een upgrademogelijkheid is?

icon

Beste antwoord door Seccie 1 December 2020, 11:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @bob.huisman,

Wat geeft de postcodecheck aan? Gaat het hier om DSL of een glasvezelverbinding?


 

Hoi @Seccie, de postcodecheck geeft 1000mbit/s aan, en het gaat om een glasvezelverbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @bob.huisman,

Bedankt voor je snelle reactie! Op dit moment bestaat het T-Mobile Thuis glasvezelnetwerk uit een ODF gebied en een WBA gebied. Het WBA glasvezelnetwerk is eigendom van KPN en daar kan ik op dit moment maximaal 100 Mbit/s worden aangeboden het ODF.

Hopelijk zal in de toekomst ook voor WBA klanten hogere snelheden beschikbaar komen.  Ik ga er voor nu even vanuit dat je op dit moment een DSL-aansluiting hebt en dat er dus eerst een upgrade van je huidige pakket moet plaatsvinden. Na de upgrade verwacht ik dat je wel je pakket kunt verhogen. Ik woon zelf in het WBA gebied dus ik kan niet wachten tot er betere afspraken met de netwerk operator (KPN) worden gemaakt, maar dat kan nog even duren vrees ik. 

Hi @Seccie - ik heb nu al een glasvezelaansluiting. Ook volgens de postcodecheck van KPN, XS4all en anderen geven 1000 mbit/s aan als optie. 

Reageer