Beantwoord

Monteur langs geweest ik haal niet het gewenste download snelheid

  • 24 October 2023
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Hi ik heb een abonnement van 100 mb maar op de kabel haal ik maar 80 mb in mijn contract staat dat er 107 mb gehaald kan worden. samen met de monteur heb ik een aantal speedtest gedaan in 2 van de 10 metingen gaf deze 90 aan maar de andere metingen stuiten hele tijd op 80 a 82 mb. graag zou ik een kleine compensatie willen hiervoor. hopelijk komt okido mij tegemoet met een leuk aanbod.

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 October 2023, 12:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Larking 

Dit staat er op de website :

Aan de hand van je postcode berekenen we je maxmale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

Normaliter beschikbare internetsnelheid

De normaliter beschikbare internetsnelheid staat gelijk aan 85% of hoger van de maximale internetsnelheid. In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gehaald, om te spreken van normaliter beschikbaar.

Minimale internetsnelheid

75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare op het adres, dan ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid. Wanneer je een abonnement kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt tot het maximaal haalbare op je adres.

Is de modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt zonder aftakkingen oid?

@Waqqas  hey ja deze is direcht op het kpn isra punt aangesloten 

ik zou dan een constante snelheid van 97 mb moet hebben 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Larking  Alles hangt van de omgeving af. Er wordt nooit 100% gegeven Ook niet bij ziggo of kpn omdat dat eenvoudigweg niet kan. Misschien is het morgen weer anders.

Waarom wil je compensatie? Dat krijg je alleen bij langdurige storingen.(wettelijk bepaald)

 

 

Verwachte maximumsnelheid op je adres

Reageer