Beantwoord

Multicast flooding SONOS

  • 29 January 2021
  • 4 reacties
  • 228 Bekeken

Ik heb problemen met de communicatie tussen mijn router en mijn Sono systeem. Ik heb de volgende oplossing van SONOS ontvangen:

Uit de diagnose blijkt dat uw Sonos installatie en dan m.n de One veel last heeft van multicast flooding. Dit kan door T-moble opgelost worden door IGMP snooping te activeren in de router. Dit zou het probleem moeten oplossen.

Graag hoor ik hoe ik dit probleem kan oplossen. 

icon

Beste antwoord door TechRacing93 29 January 2021, 14:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @stijnjwillems , 

Hoe is de Sonos aangesloten, bedraad of draadloos? En welk modem hebt je staan? De Zyxel heeft standaard IGMP snooping aanstaan. 

Bedankt voor het meedenken. Hij staat draadloos aangesloten. 
Ik heb inderdaad de Zyxel T-50. Als deze standaard aanstaat hoe zou het multicast flooden kunnen ontstaat en is dit op te lossen? Heb veel problemen met het verbinden van mijn Sonos-systeem. Sonos kwam met deze oplossing. Andere suggesties? 

Reputatie 6
Badge +3

Het draadloze netwerk is ook van de Zyxel waarmee de sonos is verbonden of is er nog iets anders aangesloten wat voor de Wifi zorgt? 

Wat heb je verder nog meer aansloten op het modem? 

Ja dit netwerk is ook van Zyxel, er zit alleen de interactieve TV-box en onze samsung televisie. Verder niets.

Reageer