Beantwoord

Na aansluiten glasvezel geen TV meer en lage snelheden internet.


Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik probeer het zo. Ik heb T-mobile TV en Inet per 3 januari en vorige week donderdag 28/4 is mijn glasvezel aangesloten. De DSL lijn is opgeruimd.

Het werkt. Althans, géén TV per Amino meer sinds donderdag 28/4 en de data snelheid heb ik getest met een meervoud aan speedtest websites. Géén van de tests komt hoger dan 93mbps down en ca. 74Mbps up.

Ik heb donderdagavond 2x, en vrijdag 1x, pogingen gedaan met de klantenservice om dit op orde te brengen. Men blijft tot mijn stomme verbazing aangeven dat ik géén Glasvezel heb (staat disabled) en dat de technische dienst is ingeschakeld. Reactie snelheid 3 dagen.

Ik heb WEL een werkende glasvezel verbinding.
Er is géén DSL lijn/stekker meer.

De TV app werkte wel echter alleen NPO1, 2 en 3. Overige zenders konden niet geladen worden.
Per afgelopen vrijdag kon ik ook weer de RTL, SBS etc. zenders kijken.

Het Amino kastje heeft een perfecte netwerkverbinding maar mag geen connectie maken. Na reset (per paperclip) start het nog steeds perfect op, alle software wordt gedownload, upgrade is geladen, maar ná dit alles eindigt het in een ‘Connection Error, please check your internet connection.

Deze check uit laten voeren in de stap erna geeft een perfecte netwerk verbinding.

Ik heb dus per donderdag glasvezel met een 1000mbit/1000mbit TV+Internet abonnement.

  • Hierin géén TV meer sinds 28/4 (wel per TV Anywhere app)
  • Maximale internet snelheid is 93mbps down, 74Mbps up

Daarnaast staat in mijn account onder bestellingen het volgende:

Besteldatum: 17-2-2022
Product(en):
  • Internet abonnement
  • 2 Modems (ZyXel T-50)
  • TV-abonnement
  • 4 TV Boxen (Amino Aria 7X)

Dit is onzin. Ik heb uiteraard 1 T50 staan en 2 Amino's waarvan er 1 wordt ingeleverd.
Maar mogelijk (….) is dit ook een aanwijzing naar de administratieve fouten waardoor ik 100Mbit internet heb en géén TV per Amino kastjes.

Er ligt 1 of wellicht 2 tickets bij de KS en de TD, al zie ik niet wat de TD hieraan kan doen.
En ik eis dat dit binnen max. 24 uur wordt opgelost.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 2 May 2022, 10:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MarcoD 

Gebruik minimaal een CAT5E kabel tussen router en apparaat waarop je de snelheid meet, aan te raden is om de Ookla speedtest app te gebruiken om de snelheid te meten.

Zorg ook dat het apparaat waarop je de snelheid meet ook geschikte hardware heeft voor 1000 Mbps.

Voor tv zou het misschien zo kunnen zijn dat je bestelling misschien administratief nog niet helemaal afgerond is, hierbij kan een moderator je meer info bij geven.

De tv box is wel rechtstreeks aangesloten op de router?

Reputatie 1

Hoi Waqqas,

Ik heb uitsluitend Cat6a kabels liggen. Vanaf T50 naar TV, PS4, Bluray.
De kabel tussen Huawei converter en T50 is een shielded Cat6a.

De internet wifi adapter van mijn laptop heeft een maximum van 433Gbps ( 802.11ac 2.4/5GHz, 433Mbps )
Bedraad kan 1000Mbps geen probleem zijn.

De OOKLA speedtests heb ik op diverse websites uitgeprobeerd maar het blijft, varieert iets, zoals aangegeven.



Ik gebruik een ander abonnement dan ik volgens T-Mobile heb. Er is geen defect, de fout is administratief.
Volgens mijn abonnement gegevens:


En ook hier zit een fout in. Ik heb alles werkend aangesloten gekregen op 4 januari. Niet 5 januari.

Reputatie 5

Hoi @MarcoD, het overzicht van je producten is inderdaad wat chaotisch als er een wijziging loopt. In de toekomst gaat dat veranderen, maar hij ziet een netwerkmigratie als twee leveringen.

Ik vermoed dat het probleem met de tv komt doordat het tv pakket nog op je dsl verbinding aangemeld stond en per vrijdag overgezet is. Wellicht kan een collega van mij dat controleren (geniet zelf van een vakantie). Dat de tv box het helemaal niet doet, kan zijn omdat het modem nog geen fabrieksreset heeft gehad (dus echt even met de paperclip 30 seconden de reset knop ingedrukt houden). Dat wil zeker bij migraties van DSL naar glasvezel nog wel eens helpen. Kan je daarna gelijk nog een speedtest doen?

 

En misschien een stomme vraag, maar is de dsl kabel los van het modem? 2 verbindingen actief, gaat het modem niet zo best mee om.

Reputatie 1

Hoi Jaap,

De T50 heeft nog geen paperclip rest gehad. Dat kan ik nog doen.
De DSL kabel ligt met grote en kleine stekker in de vuilnisbak per 28/4 14:45
De monteur welke de Huawei mediaconverter heeft geplaatst was getuige 😋

Reputatie 7
Badge +15

@MarcoD

Je kan ook eens inloggen via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter je router staat. In het overzicht zou achter WAN 1000 moeten staan. Testen met andere servers maakt ook geen verschil? Test eens in veilige modus.

Reputatie 1

Hé Waqqas.

Wel, dus niet.




k ga de T50 resetten en meldt me met de uitslag.

Vragen welke je niet hoeft te beantwoorden..

  • Waarom was dit volgens de klantenservice niet nodig, heeft men vanaf dáár de instellingen van mijn router gecontroleerd en aangegeven dat alles goed staat?
  • Waarom gaf óók de installateur donderdag aan dat dit niet nodig is?
  • Als dit werkt eis ik van T-Mobile een jaarkaart voor de rest van 2022 op het gratis huren van films uit de T-Mobile bibliotheek. Eens?

Tot later.

Reputatie 1

Daar ben ik weer.

T50 heeft een paperclip / fabrieksreset ondergaan.
Resultaat:
 

Dusss…. Ik heb een DUUR abonnement met max 100Mbit Internet en 2 niet werkende Amino kastjes.
Deze geven nog steeds een ‘Connection Error’ ná aangegeven te hebben dat er een goede netwerkverbinding is.

Als iemand van T-Mobile, liefst mét kennis van zaken, deze ADMINISTRATIEVE FOUTEN (!) uit mijn abonnement wil peuteren, GRAAG!

Alvast heel erg bedankt voor de hulp en pogingen dit op te lossen. Dat wordt zeer gewaardeerd.

Reputatie 7
Badge +15

@MarcoD 

Kan je een keer kijken of het vervangen van de UTP tussen mediaconverter en Zyxel helpt?

Reputatie 1

Goedemorgen Waqqas,

 

Ik vermoed dat dit topic iemand een goed idee heeft gegeven (Jaap?) want ik kreeg vanochtend eindelijk wél het login scherm op de Amino. Het ledje van de Amino stond vanochtend op rood i.p.v. blauw.

TV werkt!

Even gekeken in de T50 maar helaas nog steeds 100MB internet
 

Toch ff een OOKLA’tje erdoor gespoeld maar geen feest hier:
 

 

Dus als iemand van T-mobile mee leest? Graag 900MB erbij graag. Gelijk aan mijn abonnement.

Alvast hartelijk dank!

Reputatie 6
Badge +3

 

 

Wat voor kabel zit er tussen de converter en het modem? De verbinding tussen modem en converter staat namelijk op 100Mbit. Heb je deze al eens vervangen of de media converter herstart. 

Reputatie 1

Goedemorgen,

Een HAMA shielded Cat6a van 10 meter.

Ik heb gisteravond nog even een reserve kabel (zelfde categorie) ertussen gelegd maar dat maakt geen verschil.

De Huawei converter is al eerder herstart geweest (30sec stroomloos) en komt snel weer op.

Zie het gehele relaas hierboven top-down.

De T50 geeft inderdaad 100/Full. Dat ligt niet aan de hardware / bekabeling.

 

Het feit dat ik bijna 100Mb haal is bewijs dat de glasvezelkabel werkt. Ik heb de afgelopen 22 jaar hier nooit meer dan 30Mb kunnen halen met een 100Mb DSL abonnementje.
Volgens de KS medewerker welke ik vrijdag sprak staat mijn glasvezel op disabled (??) wat mij zoveel verteld als dat wat zij zien aan mijn abonnement gegevens niet klopt met de realiteit.

 

 

 

Reputatie 1

Die OOKLA speedtest gaat visueel gezien niet verder dan 100Mb.

Ik vond deze: http://speed.googlefiber.net/

Goed om te zien dat het tempo naar een server in Atlanta weinig afwijkt m.u.v. de upload snelheid. Da's prut.
 

 

Reputatie 6
Badge +3

De T50 geeft inderdaad 100/Full. Dat ligt niet aan de hardware / bekabeling.

 

Dat ligt wel aan de hardware. Modem en ONT spreken onderling af op welke snelheid ze verbinding maken. In dit geval kiezen ze voor 100mbit. Kan zijn door een brakke kabel, ONT of modem. 

Heb je ooit wel eens een 1000mbit verbinding gezien met die kabels, dan bedoel ik niet een speedtest. Als je een laptop aansluit op die kabel naar de ONT. Wordt dan wel 1000mbit? https://www.windowscentral.com/how-determine-wi-fi-and-ethernet-connection-speed-windows-10#check_wifi_ethernet_speed_settings_windows10

Reputatie 1

Hoi,

Ik wil graag aannemen dat je gelijk hebt hier.
Maar dat de TV vanochtend na 3,5 dagen ineens weer werkte geeft ook aan dat iemand bij T-mobile op knoppen heeft zitten drukken.

Daarstraks de Huawei converter een poosje stroomloos gehad. Dat kan wellicht ook e.e.a. hebben hersteld. V.w.b. de eigenschappen van mijn verbinding (mac heb ik weggepoetst):
 

 

En laptop / WIFI geeft 433Mb (is maximum mogelijk).

De T50 geeft vandaag eindelijk 1000Mb aan op de LAN1, vanaf de converter.
Op de WAN poorten echter 100. Waarom?