Beantwoord

Na herstart heeft modem geen internet

  • 5 September 2020
  • 4 reacties
  • 283 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb sinds kort een t mobile thuis abonnement. Maandag viel het (bekabeld) internet uit. Het wereldbolletje  op mijn Zyxel T50 was rood. Resets etcetera hadden geen effect. Een aardige klantenservice medewerker deelde me mee dat het een probleem in de wijkcentrale was dat moest worden opgelost. Dat gebeurde want de volgende ochtend was alles weer in orde. 

 

Vandaag wilde ik de modem verplaatsten. Na opnieuw aansluiten weer geen internetverbinding (rode lampje). Nu dacht klantenservice dat het aan mijn kabels lag. Afspraak monteur over twee weken (!). Ik besloot zelf de telefoonkabel in te korten. Laatste deel zag er wat gevouwen en gehavend uit. Geen effect. Na een uur of wat internet plots weer terug. Ik hem daarna nog een keer van de stroom gehaald en weer aangesloten. Vervolgens weer 1,5 uur geen internetconnectie (het wifi signaal is prima, maar dus geen verbinding). Daarna plotseling weer aan.

Bij herstarten/loskoppelen heeft de modem dus een tijd geen verbinding. Dit lost zich vooralsnog vanzelf op, maar het is wel erg irritant. Ik durf er nu natuurlijk niet meer aan te komen, maar zou eigenlijk nog een ander verlengsnoer willen gebruiken.  Het verhaal over deffecten in mijn kabels vind ik niet zo overtuigend.  Iemand ideeen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 September 2020, 18:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AnnaBl 

Het beste kan de modem binnen 2 meter vanaf het KPN ISRA staan waar ook de KPN kabel op is aangesloten.

Als bovenstaande goed is dan lijkt het erop dat er buitenshuis iets niet goed is.

Buitenshuis? Het lijkt alsof de modem eerst een soort storing heeft, de verbinding niet “ziet” en dan na een paar uur gaat uit het niets het groene lampje weer aan en is alles snel en stabiel. Het is alleen onhandig dat de modem niet uit mag omdat ik dan een paar uur geen internetverbinding heb.

Reputatie 7
Badge +15

Dat zou ook een verklaring kunnen zijn. Dan is het toch maar wachten op de monteur want misschien helpt vervangen.

Het beste is dan om hem niet van het stroom te halen of als hij toch ergens anders moet, kan je het voor het slapen doen.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de uitgebreide informatie @AnnaBl! Ik verwacht dat de aansluiting hoogstwaarschijnlijk niet meer in goede staat is, want normaliter zou ons modem binnen enkele tot 5 minuten de verbinding opnieuw moeten oppakken. Daarentegen ziet het signaal wat het modem nu ontvangt er wel erg stabiel uit. Ik ben erg blij dat je in ieder geval nu constant internet hebt, maar ik raad je zeker aan om de monteur alsnog langs te laten komen zodat hij ook een oog op de aansluiting en het modem kan werpen. Voor nu nog een hele fijne week gewenst! :smiley:

Reageer