Beantwoord

Nieuwe klant: Geen internet

  • 17 November 2022
  • 12 reacties
  • 234 Bekeken

Beste mensen,

Ik had keurig een afspraak staan bij T-Mobile voor installatie van internet vandaag (17-11-2022).

Mijn vorig abonnemnet bij KPN is door t-Mobile per gisteren (en niet vandaag) beeindigd. Dus sinds gisteren geen internet.

Vanmiddag is de Guidion monteur er langs geweest en hij heeft van alles geprobeerd. Nog steeds Geen internet!

Hij denkt dat er geen IP-adressen meer beschikbaar zijn! Hoe kan T-mobile dan een afspraak voor me maken 1 maand geleden als ze geen IP-adressen beschikbaar hebben?

Klantenservice gebeld en niemand kan me helpen. Dus nog steeds geen internet en ik moet vanuit huis werken. Kinderen kunnen ook niet meer bij hun les materiaal. Mijn telefoon mobiele data is al verbruikt sinds gisteren. Wat een drama!

Een heel slechte ervaring met T-Mobile! 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 17 November 2022, 16:25

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Azthuis 

Welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter en indien alles klopt kan je dan de Zyxel router eens voor 1-2 uur aangesloten laten?

Een moderator zou je wel een voucher voor7 dagen onbeperkt internet kunnen geven, deze kan je gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of BEN.

PON lampje blijft knipperen. Volgens  de monteur is dit geen goed teken.

Reputatie 7
Badge +15

@Azthuis

Maar volgens mij is dat geen tekort aan IP adressen, er is wel een signaal maar er kan geen verbinding tot stand worden gebracht.

Ik denk dat het ligt aan de registratie van de ONT of een verstoring in het netwerk 

» er is wel een signaal maar er kan geen verbinding tot stand worden gebracht.

Geen idee wat het is. Feit is dat ik geen internet heb en word aan mijn lot overgelaten! 

Reputatie 7
Badge +4

Knipperende pon is aanmelden in de centrale en heeft niets met ipadres te maken.

Zou je het serienummer van het Huawei kastje kunnen plaatsen ? Dan kan een moderator even kijken of alles goed staat 

Serienummer van  het Huawei kastje: 48575443C7AA06AA

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Azthuis, bedankt voor het delen van de afbeelding met converter: het serienummer staat correct geregistreerd dus daar ligt het in ieder geval niet aan. De aanmelding zou nog moeten worden gedaan in de centrale; hier moet nog een aansluiting voor herprikt worden.

Overigens zie ik op de lijnmeting wel dat het modem (T54) online is, maar dit strookt dan niet met jouw verbinding en de knipperende PON.

 

Ik heb inmiddels internet van T-Mobile. Dus AUB niks meer wijzigen.

Ik wil wel een klacht indienen bij T-Mobile. Datum afspraak en het aansluiten liepen totaal verkeerd af.

Enig idee bij wie ik moet zijn? Heeft U voor me een Email adres of een klacht/restitutie formulier?

Ik heb 2 dagen zonder internet thuis gezeten en hierdoor kon ik vanuit huis niet meer werken. Idem voor mijn schoolgaande kinderen.

Een Guidion monteur die me een bericht stuurde dat hij binnen 45 min bij mij thuis zou zijn en was pas de volgende dag bij mij pas (24 uur later). Zie onderstaand screenshot!

Ik had zelf alles al aangesloten. Monteur kon alleen constateren dat ik inderdaad geen verbinding had omdat er, volgens hem, wellicht geen IP adressen meer beschikbaar zouden zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Vergoedingen worden gegeven voor de periode dat je jouw t-mobile abonnement niet hebt kunnen gebruiken en hen dus 'teveel' abonnement geld zou hebben betaald. Jouw abonnement gaat pas in nadat het modem online is gegaan. Jij zult dus niet teveel betalen. Indirecte schade bij een consumenten internetlijn wordt niet vergoed. Mooi dat alles nu werkt! Dat van een tekort aan IP adressen is inderdaad onzin.

 

En wat dacht je van de aansluitkosten voor iets wat helemaal niet is gedaan?

Ik heb zelf de router en alles aangesloten omdat de monteur een dag eerder zou komen.

Zie screenshot uit mijn vorig bericht. Monteur heeft werkelijk niks aangesloten! Het is gewoon geldklopperij. 

Als U antwoord op mijn vraag kan geven, graag! Zie mijn vorig bericht.

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben een medeklant. We denken met elkaar mee op dit klantinformatie en mijn bijdrage over 'geen indirecte kostenvergoeding ' is het beleid op consumenten lijnen wat ze voeren. Daar is de prijs ook naar. Bij zakelijke klanten met een SLA kun je andere zaken verwachten. 

Reageer