Beantwoord

Nieuwe modem en geen IPTV

  • 27 January 2022
  • 11 reacties
  • 2660 Bekeken

Twee weken geleden heb ik bij mij thuis een Zyxel T50 modem via glasvezelnetwerk ontvangen en sindsdien kan ik geen IPTV meer kijken. Daarvoor had ik een abonnement van Youfone en via hun ADSL modem geen enkele probleem gehad om IPTV te kijken. Jaar geleden heb ik ook een t-mobile/thuis abonnement gehad en toen kon ik ook zonder problemen IPTV gebruiken. 

Alle bekabelingen van de modem, IPTV Box en Smart TV nagekeken > Werkt wel!
VPN geprobeert op de IPTV Box > Werkt niet!
Hotspot aangemaakt op mobiel en met IPTV Box verbonden> Werkt wel!
URL link op IPTV Box, mobiel en laptop nagecheckt > Werkt wel!
DNS adres naar open aangepast > Werkt niet!
Het gaat hier om de app: Mytv Online 2 op de Formuler Z8 pro IPTV Box.

Portaal URL link is: http://tanger-ma.xyz/c/ 

De IPTV provider heeft aangegeven dat mijn IP adres niet door hun geblokkeerd wordt.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Hoe kan ik dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 January 2022, 19:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @StefenNev 

Heb je toevallig een eigen router of een WiFi versterker met internetpoorten?

Sluit deze eens aan op de Zyxel en vervolgens de Formuler op een poort van de versterker of router? Dit om uit te sluiten of het niet aan de Zyxel-T50 poorten ligt omdat deze een mixed signaal (zowel internet als IPTV) sturen, dit bleek bij andere users het probleem te zijn.

Hallo @Waqqas 

Bedankt dat je even de tijd neemt om mij te helpen :relaxed:

Helaas heb ik zelf geen eigen router of een wifi versterker.

Ik heb zelf geprobeert om een hotspot op me mobiel te maken en die heb ik met Formuler laten verbinden, IPTV werkte perfect daarna! 

Kan ik een app op me mobiel of programma op laptop misschien downloaden die als een wifi versterker of router gebruikt kan worden?

Reputatie 7
Badge +15

@StefenNev 

Dat zal helaas niet helpen want je hebt een internet only poort nodig maar je kunt voor nu de Formuler via WiFi verbinden met de Zyxel toch?

 

 

Ik kan de Formuler zeker met WIFI en ethernet verbinden. Alle andere apps op Formuler werken en hebben internet verbinding. Netflix, NPO, Videoland en Google Chrome hebben op Formuler bij mij verbinding met internet en werken goed. Is de oplossing misschien in DSN adres anders instellen?

Reputatie 7
Badge +15

@StefenNev 

Ah, de internetkabel van Zyxel naar Formulier werkt wel gewoon alleen specifiek MyTvOnline werkt niet?

Dan kan het te maken hebben met een blokkade ja als via hotspot wel werkt.

Wat betreft DNS, dat kun je proberen.

Log in op de Zyxel interface via 192.168.1.1, ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, kijk in het eerste tabblad LAN configuratie onder DNS waarden, vink statische DNS aan, vul 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in, toepassen en modem herstarten.

Hopelijk werkt het 🤞

Jazeker, de internetkabel en Wifi verbinding werkt goed, alleen MyTvOnline 2 weigert te verbinden en geeft: Fout! Your account is blocked or expired. Contact Your service provider Code: 7. Expired is hij zeker niet, ik heb nog tot 20 april totdat ik hem moet verlengen.

Helaas is het niet gelukt, ik had de waardes op DNS gewijzigd en de modem herstart, maar helaas :sob:

Reputatie 7
Badge +15

@StefenNev 

Zie je hier of je IP adres ergens blacklisted staat?

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/

Ik heb mijn IP adres nagechecked, er staat dat ik nergens geblokkeerd ben! Zou mijn isp geblokkeerd kunnen zijn? :thinking:

Reputatie 7
Badge +15

@StefenNev 

Wacht even tot morgen op de reactie van een moderator 😅

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @StefenNev, we bieden jammer genoeg geen support wanneer je via een externe partij tv kijkt via IPTV, sorry. Omdat ik je toch graag wil helpen en je daarvoor zeker op deze Community terechtkan, heb ik een meting uitgevoerd. Ik zie geen afwijkende zaken op de voorgrond treden, hooguit een ietwat hoge demping, maar dat zou geen blokkade moeten opleveren. Zou je kunnen navragen aan de IPTV-partij of zij je verder ondersteuning kunnen bieden? Wij hebben geen IP-blokkades ingesteld en zijn ook niet blacklisted. Het lastige aan derde partijen is dat zij de verantwoording hierin dragen en het vaak afgeschoven wordt op de internetprovider.

Reputatie 7
Badge +15

@StefenNev 

Ik kan je wel vertellen dat toen ik bij T-Mobile thuis zat met een Zyxel modem, toen had ik de Cobra V5 met de MyTvOnline app waarop een portal was ingesteld. Ik kon altijd zonder problemen tv kijken dus het is niet zo dat T-Mobile dit standaard blokkeert oid.