Beantwoord

Nog steeds geen internet geen WAN Deventer

  • 27 January 2021
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Ook hier in Deventer hebben we sinds vanmiddag 13.00 uur ongeveer geen internet. Wel wifi, maar geen internet. Geen WAN-verbinding. Ook geen tv. Wij hebben inderdaad ook glasvezelverbinding en las al dat er een storing was, maar deze zou verholpen moeten zijn? We hebben alles al geprobeerd, wel 5 keer gereset en kabels eruit en alles wat op de website staat. Wel balen hoor, we bellen al een lange tijd met de klantenservice, maar wachten al de hele tijd. Op de website staat dat deze sluit om 22 uur, en dan hebben we zeker voor niks gewacht? We hebben internet nodig voor ons werk. Ik snap dat iedereen zijn best doet, maar baal hier heel erg van

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 6 February 2021, 15:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jasminvos22, welkom op de Community!

We hebben op 27 januari een verbindingsprobleem gehad waarbij meerdere klanten geen vaste verbinding tot stand konden brengen. Dit is dezelfde dag nog verholpen, maar aan jouw verhaal begrijp ik dat jij hier nog de nasleep van ondervindt.

Ik heb je verbinding bekeken en zie eigenlijk geen rariteiten naar voren komen. Daarom vermoed ik dat er ergens anders een obstructie zit. Kun je eens een foto maken van de voorkant en van de achterkant van het modem, alsjeblieft? Welke lampjes branden er en hoe zit het met de Media Converter: brandt de FO-link led daarop?

Heb je met het resetten van het modem ook de Media Converter gereset? Zo ja: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png


Geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd.

Dag Jason,

Na 27 jan hadden we de volgende ochtend weer internet. ‘S Middags weer niet, toen brandde het lampje bij de wereldbol weer rood. Na het modem opnieuw opgestart te hebben, deed het internet het weer. Nu staat het lampje weer op rood en hebben we geen internet en tv. We hebben het al gereset etc. alle stappen van de website doorlopen en we staan weer in de wacht bij de klantenservice. Weer een halfuur wachttijd. 
Modem:

Media converter:

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, want mijn telefooninternet abonnement is niet oneindig en dat gaat me anders veel geld kosten, aangezien werk en studie gewoon doorgaan…

Mvg,

Jasmin

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Jasminvos22 

doe eens de mediaconvertor van de stroom en dan schakelaar 3 en 4 op on zetten en dan pas de mediaconvertor weer aan

Hallo @Hidden.nld 

Bedankt voor het meedenken! Echter, hebben wij al geprobeerd de schakelaartjes van 3 en 4 op on te zetten. Helaas niet geholpen...Gelukkig hebben we wel eindelijk contact met de klantenservive kunnen krijgen, maar ligt onze zaak nu bij de technische dienst. De internet blijft het wisselend wel en niet doen. Vandaag weer problemen. 

Dag Jason,

Na 27 jan hadden we de volgende ochtend weer internet. ‘S Middags weer niet, toen brandde het lampje bij de wereldbol weer rood. Na het modem opnieuw opgestart te hebben, deed het internet het weer. Nu staat het lampje weer op rood en hebben we geen internet en tv. We hebben het al gereset etc. alle stappen van de website doorlopen en we staan weer in de wacht bij de klantenservice. Weer een halfuur wachttijd. 
Modem:

Media converter:

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, want mijn telefooninternet abonnement is niet oneindig en dat gaat me anders veel geld kosten, aangezien werk en studie gewoon doorgaan…

Mvg,

Jasmin

Dag @Jason ga ik hier nog antwoord op krijgen? Het internet heeft er de afgelopen dagen weer een paar keer uitgelegen en nu ook weer...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jasminvos22, excuses voor de late reactie! Ik stuur je meteen een nieuwe voucher toe zodat je tot en met de negende via hotspot online kunt blijven. Jouw topic is in een andere subsectie (mobiel netwerk) beland, zie ik. Hierdoor hebben wij deze niet binnengekregen in het Thuissubforum. Dat mag natuurlijk geen excuus zijn, maar heeft er wel voor gezorgd dat er sinds een week niet meer vanuit het moderatieteam gereageerd is.

Op 9 februari komt Guidion alles herstellen en vanaf dat moment zal je geen hinder meer ondervinden. Hoeveel kosten heb je intussen gemaakt op het mobiele abonnement? 

Ik zal jouw topic in mijn to-do lijstje zetten zodat er geen lange tijd meer overheen gaat, nogmaals een oprecht excuses!

Bij mij werkte het als de dipswitches 3 en 4 op on staan

Reageer