Beantwoord

Ontwikkelings-/Uitrolplan voor IPv6

  • 19 April 2024
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, ik schrijf dit om te vragen of er een tijdlijn is voor ondersteuning van IPv6? Vanaf 1 februari 2024 verhoogt AWS de kosten voor openbare IPv4-adressen om de overstap naar IPv6 aan te moedigen. Dit betekent dat veel diensten op AWS binnenkort alleen IPv6 zullen zijn, wat een significant probleem zal zijn als Odido geen ondersteuning biedt voor IPv6. We zouden in wezen betalen voor een internetdienst die ons geen toegang geeft tot het volledige internet.

Deze situatie lijkt ook juridische aspecten aan te raken met betrekking tot wat internettoegang zou moeten inhouden, volgens VERORDENING (EU) 2015/2120. Het definieert 'internettoegangsdienst' als het bieden van toegang tot het internet en connectiviteit met vrijwel alle eindpunten, zonder beperkingen op basis van netwerktechnologie:

internet access service – a publicly available electronic communications service that provides access to the internet, and thereby connectivity to virtually all end points of the internet, irrespective of the network technology and terminal equipment used

 

Ik ben me ervan bewust dat er discussies zijn geweest over IPv6-ondersteuning bij Odido, maar IPv6-ondersteuning behandelen als een optionele upgrade mist het doel. Het internet evolueert, en volledige toegang omvat nu inherent IPv6-connectiviteit.

Kunnen we een officiële update krijgen over plannen om de IPv6-ondersteuning in onze diensten te verbeteren? Volledige internettoegang garanderen zoals technisch en juridisch gedefinieerd is cruciaal, en het zou geweldig zijn om te weten dat Odido actief werkt aan het oplossen van deze mogelijke lacune in de dienstverlening.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 19 April 2024, 17:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @xupaddy, welkom op onze Community!

Ik had je heel graag een update willen geven over de vooruitgang met IPv6. Zodra ik een update heb zal ik die zeker delen maar op dit moment is er geen nieuwe update of vooruitgang. IPv6 staat hoog op onze lijst, we zijn ermee bezig! 

Hey @xupaddy, welkom op onze Community!

Ik had je heel graag een update willen geven over de voortgang met IPv6. Zodra ik een update heb zal ik die zeker delen maar op dit moment is er geen nieuwe update of vooruitgang. IPv6 staat hoog op onze lijst, we zijn ermee bezig! 

 

Bedankt voor de reactie! Ik kijk uit naar eventuele updates.

Reageer