Beantwoord

openvpn verbinding met werk doet het niet

  • 15 May 2019
  • 5 reacties
  • 797 Bekeken

Hallo, ik ben eergisteren overgestapt naar T-Mobile Thuis, glasvezel 500. Mijn openvpn verbinding met werk doet het op zich wel (connectie wordt geactiveerd, intranet is benaderbaar in browser), maar fysiek verbinding met de fileserver lukt niet meer. Ik werk op een mac en gebruik de app Viscosity om de openvpn verbinding tot stand te krijgen. Moet ik in het modem nog instellingen wijzigen? iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Pilovali 16 May 2019, 21:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als er verbinding is met de VPN server en je kan alles behalve de fileshare benaderen, dan denk ik niet dat het ligt aan de T-Mobile Thuis verbinding.
Zou je eens kunnen proberen te testen via een hotspot op je telefoon en kijken als je daar wél lukt?

Groet,
Dag Pilovali, bedankt voor je reactie. Ja, via de hotspot-verbinding op mijn telefoon kan ik de fileshare wel benaderen. Dus toch iets te maken met het nieuwe modem, zou je zeggen...
Aanvullend aan bovenstaand informatie: onze fileshare op het werk werkt met SMB-protocol. Lijkt er dus op dat het HG659-modem dat blokkeert o.i.d. De klantenservice kon mij niet veel verder helpen dan mij door te verwijzen naar dit forum, dus ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik de fileshare weer kan benaderen. Ik werk trouwen op een MacBook Pro, macOS 10.14.2. De vpn-verbinding wordt tot stand gebracht door de app Viscosity.
Reputatie 7
Hi @appeltje-E, ik heb zef weinig ervaring met het gebruik van een VPN maar mogelijk heeft het iets te maken met het ontbreken van NAT loopback ondersteuning op de Huawei. In dit en dit topic vind je soortgelijke vragen, hopelijk kan je daar meer verder!
Ik heb nu kunnen contacten met de fileserver!!! En wel via het wifi gastnetwerk... Dat is toch alleen internet toegang? Wordt er dan toch iets geblokkeerd als ik van mijn LAN naar WAN ga via de normale wifi verbinding?

Reageer