Opnieuw geen internet, inmiddels 4de panne

  • 9 January 2024
  • 11 reacties
  • 111 Bekeken

Opnieuw geen vaste internetverbinding sinds meerdere dagen. 4de maal in nog geen 5 maanden tijd.

Ons geduld raakt stilaan op want het is steeds voor meerdere dagen dat het internet niet werkt. Duidelijk een verhaal van overboekte lijnen en een gebrek aan capaciteit. Want mysterieus genoeg valt het internet steeds uit na we enkele dagen niet zijn thuisgeweest… kwestie van even een lijntje dicht te knijpen?

Een eerste ingebrekestelling is vanochtend verzonden naar

Odido Netherlands B.V.
Waldorpstraat 60,
Postbus 16272,
2500 BG, Den Haag

Mocht dit adres niet correct zijn, dan verneem ik het graag hier.

Indien geen werkende verbinding binnen 5 dagen of opnieuw geen internetverbinding voor meer dan 48 uur, volgt een tweede ingebrekestelling met onmiddelijke definitieve schorsing van het contract wegens niet nakomen van de contractuele verplichtingen door Odido Nederland.

 

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @MrGeenVerbinding. 

Dat is niet de bedoeling! Ik help je graag verder om de verbinding te herstellen, ik heb daarom direct het modem voor je uitgelezen. Echter meet ik hierop geen verbinding. Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen jouw verbinding goed onderzoeken, zodat dit niet nogmaals gebeurd. 

Het adres waar je de ingebrekestelling naar toe hebt gestuurd klopt. Echter kun je het contract pas kosteloos ontbinden als wij de problemen niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @MrGeenVerbinding. 

Dat is niet de bedoeling! Ik help je graag verder om de verbinding te herstellen, ik heb daarom direct het modem voor je uitgelezen. Echter meet ik hierop geen verbinding. Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen jouw verbinding goed onderzoeken, zodat dit niet nogmaals gebeurd. 

Het adres waar je de ingebrekestelling naar toe hebt gestuurd klopt. Echter kun je het contract pas kosteloos ontbinden als wij de problemen niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen. 

Nog steeds geen internet sinds 08/01/2024 (voor de zoveelste keer btw) dus 08 februari schorsen wij definitief de overeenkomst.

De abonnementskost voor de maand januari zal ik alvast terugboeken ter compensatie en gezien er geen dienst wordt geleverd. Het staat jullie natuurlijk vrij ons af te sluiten van een onbestaande internetverbinding.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MrGeenVerbinding., excuus! Gisteren speelde er sowieso een issue op het netwerk van KPN NetwerkNL. Deze is gisteravond ook weer opgelost, hier heb je bericht over ontvangen. Voor jouw situatie is een modem wissel ingelegd. Je krijgt van ons de Zyxel T56, je hebt de trackinglink van de bezorger al ontvangen. Natuurlijk duim ik mee dat je hierna weer online bent. Hou dit topic vooral op de hoogte!

Uiteraard nog steeds geen internettoegang.

De nieuwe modem geplaatst en net hetzelfde verhaal. Ik had al aangegeven via een mail aan service@odido.nl aangegeven dat niet de glasvezelkast defect is, niet de modem.

Het is dit type GMC-TK01-XGS2110 , stamt nog uit KPN tijd en waren toen al issues mee zoals regelmatig uitvallen. Zolang de activiteitsleds niet branden onderaan van dit kastje op de RJ45 poort, is er ook geen verbinding. Resetten haalt niets uit, dit had al lang geleden moeten worden vervangen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrGeenVerbinding., bedankt voor je snelle reactie en het testen van het nieuwe modem. Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en ik zie inderdaad dat het ONT defect is. Ik heb een verzoek ingeschoten om een nieuw ONT op te sturen. Wordt vervolgd! 

“De nieuwe modem geplaatst en net hetzelfde verhaal. Ik had al aangegeven via een mail aan service@odido.nl aangegeven dat niet de glasvezelkast defect is, niet de modem”.

niet =uiteraard moest dit “wel” zijn ipv niet.

 

Dank u. Een nieuw glasvezelkastje/ONT zou inderdaad het probleem moeten oplossen.

Kan u een track & trace bezorgen van deze zending?

Reputatie 6
Badge +2

@MrGeenVerbinding. Deze neemt de monteur mee! Ik zie dat de afspraak staat ingepland voor vandaag, laat je het ons weten of alles is gelukt? 

Uw bericht is het eerste dat ik verneem over een ingeplande afspraak...

Hoe laat zou deze monteur dan komen want enkel mijn echtgenote is aanwezig?

Een afspraak ingepland voor vandaag?

Na contact met Guideon blijkt vroegste datum voor hen eventueel mogelijk pas vanaf 7 februari. Dat wil zeggen 32 dagen minstens zonder internet dus uiteraard verzend ik u maandag de tweede en definitieve aangetekende ingebrekestelling dat we het abonnement kosteloos ontbinden wegens niet leveren van diensten en ontbreken van herstel hiervan.

Nog één ding: “ Echter kun je het contract pas kosteloos ontbinden als wij de problemen niet binnen 30 werkdagen kunnen oplossen”.   Wedden dat geen enkele rechter in Nederland 30 werkdagen nog als “redelijke termijn” zal beschouwen.

Dat wordt de tweede en meteen ook laatste ingebrekestelling en ook het laatste contact met jullie incompent bedrijf.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrGeenVerbinding., ik ben voor je gaan kijken en zie dat je de afspraak hebt afgezegd? Mag ik vragen waarom? 

Het staat in je contract dat je ons 30 dagen de tijd dient te geven om het voor je op te lossen. Als het ons dan niet lukt, mag je inderdaad kosteloos opzeggen. 

Afspraak stond ingepland op 08 februari. Vind u dit normaal?

We gaan niet een maand zonder internet blijven wachten op een monteur. Dus die afspraak van 8 februari is uiteraard geannuleerd.

Onzin vertellen dat er “vandaag een afspraak staat ingepland”, kan zelfs een juridisch staartje krijgen als kan aangetoond worden dat jullie bewust foutieve en dus misleidende informatie verspreiden.

Het euvel had heel makkelijk opgelost kunnen worden door eenvoudig een nieuw glasvezelkastje/ONT op te sturen ipv een monteur te voorzien een maand na vaststelling van het defect.

Zoals reeds aangegeven, benieuwd of een Nederlandse rechter een termijn van 30 dagen als “redelijk” zal beschouwen, ongeacht of dit in de contractvoorwaarden staat vermeld. Toets dat maar eens met jullie juridische dienst.

Verder is deze discussie geheel zinloos gebleken, het contract heb ik vandaag stopgezet via een 2de ingebrekestelling wegens niet nakomen van de overeengekomen dienst door Odido Netherlands B.V. sinds 05 januari 2024.

Gezien er geen enkele intentie bleek om het euvel binnen een redelijke termijn op te lossen, rest mij enkel nog uw dagvaarding tegemoet te zien.

 

Reageer