Beantwoord

overstap van Tweak naar t-moblie/Odido

  • 12 October 2023
  • 33 reacties
  • 1011 Bekeken

ik heb een AON- en GPON-module (Fritzbox 5590) eigendom zelf gekocht.

 

 

 

dit is wat de klantenservice van odido zegt

 

 

 

mocht je bij ons een glasvezel bestelling plaatsen dan krijg je een GPON verbinding op het eigen netwerk met een Huawei ONT. Het blijft nog steeds mogelijk om het glasvezel rechtstreeks aan te sluiten maar dan heb je een Fritzbox nodig met GPON ondersteuning. 

 

Ik heb een GPON-module dan moet het toch werken?

 

 

 

Verder hoor ik van Tweak als ik overstap naar Odido dat ik een paar uur zonder diensten zit.

 

Dit kan dus niet om ik internet nodig heb voor mijn werk.

 

 

 

Ik werk zelf in de ict/internet/hosting provider

 

 

 

Als wij een klant een paar uur geen diensten leveren krijgen wij boze klanten.

 

 

 

In mijn oogen kan je een klant niet een paar uur laten wachten zonder diensten.

 

 

 

Bij Tweak heb ik nu een AON verbinding.

 

 

 

Welke verbinding krijgt ik als ik overstap van Tweak naar Odido GPON/XGS-PON ik zit in Overijssel/Enschede dat is mij niet duidelijk.

 

 

 

Verder snap ik het hele verhaal niet meer de glasvezel verbinding bij Tweak loop al over Odido

 

Als ik een Trace uitgevoer dan kom ik nu uit bij 72-86-143-37.ncache.glasoperator.nl

En wie is de eigenaar van het ip-adres wat gebruikt wordt (T-Mobile-Thuis-BV/Odido)

 

Waar zijn we mee bezig?

 

Verder heeft Odido geen vast ip-adres voor klanten dit kan problemen opleveren met firewalls/ssh verbindingen.

 

Laat Tweak gewoon bestaan en laat klanten gewoon een vrije keuze hebben.

Kwam apparaat/instellingen en niet zo als de kpn ook doet alles kunnen regelen op afstand waar klanten geen weet van hebben.

 

Ik heb voor Tweak gekozen om ze veel vrijheid gaven aan hun klanten kwam apparaat/instellingen ook kon Tweak niet zomaar in een router/modem kijken daar moest de klant zelf toestemming voor geven. 

 

T-moblie/Odido doet dit wel ongevraagd hun kunnen zo in je router/modem kijken zonder dat de klant dat weet.

 

Hier zit ik niet op te wachten.

 

Ik heb zelf een Fritzbox 5590 gekocht om ik graag zelf het Beheer/instellingen wil bepalen en niet door een t-moblie/Odido laten bepalen wel instellingen er worden gebruikt.

 

Verder toen Tweak overgenomen is door moblie/Odido werden de klanten van Tweak steeds gebeld door t-moblie/Odido verkoop. Hier hebben wij niet ongevraagd.

 

En ik geloof dat het ook niet zomaar meer mag in verband met de avg wet.

 

Hoe komt t-moblie/Odido in eens aan telefoonnummer van klanten van Tweak?

 

Als ik t-moblie/Odido was zou ik Tweak gewoon laten bestaan Tweak klanten gaan toch niet overstappen naar t-moblie/Odido

 

Heel veel diensten die Tweak aanbied heeft t-moblie/Odido niet geen vast-ip voor klanten.

nieuwsserver

En veel meer dingen

 

Verder zijn de prijzen bij t-moblie/Odido veel duurder als bij Tweak

Glasvezel Internet / telefoon (Tweak)

1 Gbit/s

Onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland

 

59,00 euro per maand.

 

Glasvezel Internet / telefoon (t-moblie/Odido)

1 Gbit/s

Onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland

 

60,00 euro per maand. Deze e1 euro kan het nu net doen voor mensen die niet veel geld hebben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 12 October 2023, 08:15

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Daniëlle281991 ,

Zoals je in de berichtgeving hebt kunnen zien, er is geen weg meer terug. Je kunt over naar Odido en hun standaard aanbod, maar je mag ook een andere keuze maken.  De technische mensen van Tweak zijn overgegaan naar Odido, en de gedachte is dat zij gaan helpen het aanbod van Odido uit te breiden met zaken die Tweak uniek maakte. Maar dat zal niet gebeuren voordat de stekker er eerst uit gaat. Dus doe onderzoek wat je aan alternatieven kunt bedenken.  Wacht niet tot de laatste dag, dan zal het weer extra druk zijn met monteurs en aansluitingen omzetten.

Hoi @Daniëlle281991 ,

Zoals je in de berichtgeving hebt kunnen zien, er is geen weg meer terug. Je kunt over naar Odido en hun standaard aanbod, maar je mag ook een andere keuze maken.  De technische mensen van Tweak zijn overgegaan naar Odido, en de gedachte is dat zij gaan helpen het aanbod van Odido uit te breiden met zaken die Tweak uniek maakte. Maar dat zal niet gebeuren voordat de stekker er eerst uit gaat. Dus doe onderzoek wat je aan alternatieven kunt bedenken.  Wacht niet tot de laatste dag, dan zal het weer extra druk zijn met monteurs en aansluitingen omzetten.

aansluitingen omzetten is wel nodig een monteur is niet nodig als het om GPON gaat ik heb een Fritzbox 5590 met een GPON-module dus een monteur is niet nodig.

Alleen wordt mijn niet duidelijk welke verbinding ik krijg bij Odido /GPON of XGS-PON ? Anders was ik al overgestapt. Als ik dit wist. Ik kreeg.

En als ik het profiel kan instellen in de Fritzbox 5590 ik zie wel t-moblie thuis maar geen Odido profiel?

Reputatie 7
Badge +14

De monteur is altijd nodig. Hij zorgt ook voor de administratieve afwikkeling zodat het abonnement wordt opgeleverd. 

De monteur is altijd nodig. Hij zorgt ook voor de administratieve afwikkeling zodat het abonnement wordt opgeleverd. 

als het is GPON is er geen monteur nodig.

GPON-module heb ik

 

Reputatie 7
Badge +14

De monteur is altijd nodig, die zorgt voor de administratieve afwikkeling zodat het abonnement ook daadwerkelijk start en je garantie hebt bij verstoringen.

De monteur is altijd nodig, die zorgt voor de administratieve afwikkeling zodat het abonnement ook daadwerkelijk start en je garantie hebt bij verstoringen.

Fritzbox 5590 met een GPON-module heb ik dus als ik het instellen kan in de Fritzbox 5590 is er geen probleem zo als bij tweak deedt

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Daniëlle281991 

Heb je het installatiepakket al binnen? Welke type ONT heb je? Het kan ook XGSPON zijn.

Hallo @Daniëlle281991 

Heb je het installatiepakket al binnen? Welke type ONT heb je? Het kan ook XGSPON zijn.

dit is wat de klantenservice zegt mocht je bij ons een glasvezel bestelling plaatsen dan krijg je een GPON verbinding op het eigen netwerk met een Huawei ONT. Het blijft nog steeds mogelijk om het glasvezel rechtstreeks aan te sluiten maar dan heb je een Fritzbox nodig met GPON ondersteuning. deze heb ik

@Daniëlle281991 

Je kunt de Fritzbox 5590 altijd via de blauwe wan poort achter het glasvezelkastje aan sluiten.

Als je GPON krijgt is direct op glasvezel ook mogelijk.

Je hebt wel de juiste patchkabel nodig.

En eigenlijk ook een one click cleaner.

Je moet dan nog wel het serienummer van het Huawei GPON ONT klonen.

 

 

Ik nu een AON patchkabel aan de Fritzbox 5590 zitten deze en heb ook een GPON-module voor de Fritzbox 5590

Type connector nu

LC/APC

SFP-module

FRITZ!SFP AON

 

Verbindingstype: AON (IEEE 802.3 1000Base-BX10)

Zo is het nu.

 

@Daniëlle281991 

Dat is de juiste patchkabel.

Ik neem aan dat u op de ftu ook groen hebt.

 

@Daniëlle281991

Dat is de juiste patchkabel.

Ik neem aan dat u op de ftu ook groen hebt.

 

Ik zal een foto maken 

@Daniëlle281991

Dat is de juiste patchkabel.

Ik neem aan dat u op de ftu ook groen hebt.

 

 

Je hebt een SC/UPC (blauw) naar LC/APC (groen) nodig.

Hier Verkrijgbaar voorbeeld.

Als U even Google zijn ze vast en zeker goedkoper te vinden.

Deze kabel is geschikt voor AON en GPON SFP module.

Als nu de Fritzbox 5590 op glasvezel (AON) zit kun je gewoon je huidige patchkabel gebruiken.

De AON en GPON SFP hebben dezelfde aansluiting.

 

 

Je hebt een SC/UPC (blauw) naar LC/APC (groen) nodig.

Hier Verkrijgbaar voorbeeld.

Als U even Google zijn ze vast en zeker goedkoper te vinden.

Deze kabel is geschikt voor AON en GPON SFP module.

Als nu de Fritzbox 5590 op glasvezel (AON) zit kun je gewoon je huidige patchkabel gebruiken.

De AON en GPON SFP hebben dezelfde aansluiting.

 

Dit is wat ik nu heb blauwe patchkabel

 

 

Je hebt een SC/UPC (blauw) naar LC/APC (groen) nodig.

Hier Verkrijgbaar voorbeeld.

Als U even Google zijn ze vast en zeker goedkoper te vinden.

Deze kabel is geschikt voor AON en GPON SFP module.

Als nu de Fritzbox 5590 op glasvezel (AON) zit kun je gewoon je huidige patchkabel gebruiken.

De AON en GPON SFP hebben dezelfde aansluiting.

Moch een SC/UPC (blauw) naar LC/APC (groen) nodig zijn dan kan ik deze wel bestellen via mijn vaste leveranciers :)

 

 

Die zijn niet juist.

Deze moet je hebben.

De kleuren zijn belangrijk.

Deze dus.

De Fritzbox SFP module zowel AON als GPON hebben een LC/APC aansluiting (groen mini stekker)

De FTU (je glasvezel aansluiting) heeft een SC/UPC (blauwe stekker)

 

Die zijn niet juist.

Deze moet je hebben.

De kleuren zijn belangrijk.

Deze dus.

De Fritzbox SFP module zowel AON als GPON hebben een LC/APC aansluiting (groen mini stekker)

De FTU (je glasvezel aansluiting) heeft een SC/UPC (blauwe stekker)

 

Ik heb nu  SC/UPC (blauw) naar LC/APC blauw  bij AON

Die zijn niet juist.

Deze moet je hebben.

De kleuren zijn belangrijk.

Deze dus.

De Fritzbox SFP module zowel AON als GPON hebben een LC/APC aansluiting (groen mini stekker)

De FTU (je glasvezel aansluiting) heeft een SC/UPC (blauwe stekker)

 

Dat blauwe koppelstukje heb ik ook

Blauw = UPC

Groen = APC

Dit mag je niet op elkaar gaan aansluiten kans op beschadigingen.

De Fritzbox 5590 de Fritz SFP module heeft LC/APC (groen)

Als je daar de LC/UPC (blauw) in hebt zitten is niet goed en de kans dat je de stekker oppervlakte beschadigd.

 

 

Blauw = UPC

Groen = APC

Dit mag je niet op elkaar gaan aansluiten kans op beschadigingen.

De Fritzbox 5590 de Fritz SFP module heeft LC/APC (groen)

Als je daar de LC/UPC (blauw) in hebt zitten is niet goed en de kans dat je de stekker oppervlakte beschadigd.

 

 

Bij Aon nu blauw/blauw dat is al jaren zo

Wat voor Fritzbox heb je nu dan aangesloten.

Even voor de duidelijkheid AON , GPON of XGS-PON heeft de glasvezel techniek niks met de kleuren of type stekkers te maken.

 

Wat voor Fritzbox heb je nu dan aangesloten.

Even voor de duidelijkheid AON , GPON of XGS-PON heeft de glasvezel techniek niks met de kleuren of type stekkers te maken.

 

Deze petkabel blauw

Groen heb ik ook

Nogmaals

Voor de Fritzbox 5590 AON of GPON heb je een SC/UPC (blauw) naar LC/APC (goen) patchkabel nodig.

De SC/UPC (blauw) gaat in je glasvezelaansluiting.

De LC/APC (groen) gaat in de Fritzbox SFP module.

 

Groen

Blauw

 

Reageer