-
-
is een nieuwe Poster
-
3 reacties
Sinds de installatie enkele weken geleden is de internet ontvangst instabiel. Met penplotter regelmatige packetloss te zien. Teams videobellen is zo goed als onmogelijk en daarmee wordt thuiswerken min of meer onmogelijk.
Is hier een oplossing c.q. oorzaak voor?
Hoi @freekbod, handig dat je dit hebt ontdekt, dit is absoluut op te lossen! Ik heb meteen een lijnmeting voor je uitgevoerd en hierop kon ik alleen niks afwijkends ontdekken. Daarom springen er gelijk een aantal vragen bij mij op:
- Werk je bekabeld of via de Wifi?
- Aansluitend bij bekabeld: test je de verbinding direct op het modem, of via een omweg zoals een eigen router, switch of stroomnetadapter? Zou je kunnen testen wat er gebeurd als je de tussenschakel weghaalt en direct meet?
- Laat een speedtest, bijvoorbeeld die van Ookla, ook een dip zien zodra je packetloss ervaart?
- Heb je alleen verbindingsproblemen op je laptop of ook op andere apparaten? Ik neem aan dat je niet zonder VPN kan werken om uit te testen of de VPN het probleem is?
Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit, hier is absoluut een oplossing voor je voor!
Bekijk origineel