playstation 5 statisch ip adres zyxel t50

  • 6 September 2023
  • 2 reacties
  • 159 Bekeken

Al ongeveer twee jaar worstel ik met het probleem dat tijdens het gamen de verbinding weg valt. Na een aantal keer contact te hebben gehad met Playstation en 2K (game ontwikkelaar) blijkt dat dit ligt aan het wel of niet hebben van een statisch IP adres. Kan iemand mij hier mee helpen?

Alle anderen oplossingen als: modem reset, andere kabels, nieuw console, nieuwe modem, nieuwe mediaconverter waren zonder succes.

Ps: dit gebeurd bij zowel bekabeld als wifi netwerk en gebeurd niet bij het gebruik van een mobiele hotspot..

ik hoor het graag

Waqqas 7 maanden geleden

Hallo @kaiwinckler 

Gebeurt dit bij het online gamen? En om welke game gaat het?

Heb je geen last van een wegvallende verbinding op andere apparaten?

Een statische IP adres kan je toewijzen door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > voeg een regel toe en kies bij apparaat informatie de PS5 (het IP adres dat hieraan wordt gegeven).

Vergeet de regel niet op actief te zetten.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kaiwinckler 

Gebeurt dit bij het online gamen? En om welke game gaat het?

Heb je geen last van een wegvallende verbinding op andere apparaten?

Een statische IP adres kan je toewijzen door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > voeg een regel toe en kies bij apparaat informatie de PS5 (het IP adres dat hieraan wordt gegeven).

Vergeet de regel niet op actief te zetten.

Reputatie 1

Mac adres van de ps5 een vast ip adres geven, inloggen via bovenstaande en mac adres van ps 5 fix adres geven. Probleem over, je kunt ook de dhcp lease time vergroten. Blijft een beetje vreemd want bij een dhcp rekest van een pc telefoon ect zal deze altijd vragen of hij het oude adres kan blijven gebruiken.

Reageer