Beantwoord

Playstation verbinding wordt verbroken

  • 21 February 2020
  • 8 reacties
  • 397 Bekeken

Indien ik internet via de huawei laat lopen, knalt regelmatig de verbinding met de ps4 eruit. Ik heb geen portforwardig daar ik meerdere ps4 aanwezig zijn in dit huishouden. Heb er op tweakers met meerdere mensen overgehad we komen tot geen oplossing. UPNP staat aan.  Heb nu mijn eigen netgear r7800 maar weer aangesloten. Maar die heeft geen igmp snooping. Dit nu opgelost door een switch na de media converter te zetten die de vlans scheidt. Af en toe valt internet wel weg. Deze post aangemaakt op verzoek klantenservice. Ik wilde namelijk een zyxel, maar die krijg ik niet omdat ik nooit een melding had gemaakt dat de huawei niet goed werkt 

icon

Beste antwoord door Piotr 24 February 2020, 14:43

Bekijk origineel

8 reacties

Iemand nog goede ideeen hoe ik het probleem met meerdere ps4 kan oplossen. Ben bang dat de huawei het niet kan, terwijl de netgear het wel kan. Maar die gaat weer niet goed met tv om. Daarom wilde ik ook de zyxel proberen. Kijken of dat het oplost

Reputatie 7

Hey @jarsiv,

De beste oplossing zou zijn wanneer je je Playstation bekabeld aansluit. Nu kan ik me voorstellen dat dit niet altijd tot de mogelijkheden behoort. :wink: In dat geval kun je stoeien met de instellingen en 'm proberen in DMZ te krijgen. Zie dit topic voor meer informatie. 

Duurde effe sorry. Ik heb al mijn ps4’s bekabeld. Ik heb ook een nas met portforwarding en dat kan niet in combinatie met dmz

Reputatie 7

Hi @jarsiv, dank voor de toelichting! Dus als ik het goed begrijp valt de verbinding soms weg wanneer je de Huawei gebruikt en gebeurt dit niet met de Netgear? Op het moment dat de verbinding met de PS4 wordt verbroken is de verbinding met álle apparaten dan weg of alleen die specifieke Playstation? Zie je toevallig iets terug in de modem log wanneer dit gebeurt? Ik hoor het graag, dan kijken we hoe we dit op kunnen lossen!

Als ik de netgear eraan hang gaat dit goed. Denk toch dat dit mede komt komt door upnp. Ik heb niet in de log van huawei gekeken. Ik. Was er na veel proberen klaar mee. Nergear is toch beter en niet chinees. Alleen heb ik nu probleem dat ik af en toe internet kwijtraak. Maar dit komt door de switch die ik gebruik om vlans te splitsen omdat de netgear geen snooping heeft. Switch is tplink sg105se

Reputatie 7

Hey @jarsiv, hmm dat is beide niet ideaal. Hoeveel devices heb je in totaal aangesloten? Mocht je alsnog willen testen met de Huawei dan graag, als we kunnen achterhalen wat er gebeurt dan kunnen we het misschien verhelpen en/of inderdaad de modem wisselen mocht het echt de Huawei zijn die de oorzaak is.

@brian ik 3 ps4 aangesloten. Maar zelfs als ik er

maar 1 aan had gaat het fout. Wat wil je dat ik test. Ik weet dat het fout gaat. Of wil je weten of er iets in de

log staat.

Reputatie 7
Badge +15

Heb je dit topic ook al gelezen?

http://www.playstationing.com/ps4/how-to-change-your-nat-type-on-ps4-and-ps3/839

Reageer