Beantwoord

PON brandt. Geen verbinding op op Zyxel T-50 router.

  • 24 May 2023
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

Goedenavond, 

Ik probeerde zojuist mijn router te wisselen met een net aangeschafte TP-Link router. Helaas zonder succes, ik kreeg geen directe verbinding met het PON kastje. Daarna schakelde ik weer terug naar mijn Zyxel T-50 router om toch te kijken naar een passende oplossing op het forum over hoe dit op te lossen. Tot mijn schrik kan deze nu geen verbinding meer maken met het PON kastje en überhaupt het internet. het 2,4gHz lampje en het 5gHz lampje branden wel. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 May 2023, 20:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @timvelthoven 

Loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter wel naar de blauwe WAN poort? Je kan ook de mediaconverter voor even van het stroom halen.

@Waqqas Zeker, ik heb meerdere kabels gebruikt. Ik las online wel herender dat het van het stroom

halen van het PON kastje ervoor kon zorgen dat deze niet meer werkt. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +15

@timvelthoven

Je hebt de witte Huawei toch? En welke lampjes branden of knipperen er op dat kastje?

@Waqqas Het is een zwart XGS-PON kastje geplaatst (vermoed ik) door ooit een KPN monteur. sindsdien overgestapt naar T-mobile thuis netwerk. 

Reputatie 7
Badge +15

@timvelthoven 

Brandt het power en connection constant groen? Het kan wel eens gebeuren dat de internet poort defect raakt, bij de eerste versies.

@Waqqas Beide branden inderdaad. Zojuist na 40 minuten in de wacht gestaan te hebben iemand van de klantenservice gesproken die een monteur langs stuurt. 

Reputatie 7
Badge +6

Ter info: om te kijken of jouw XGS-PON ONT dit probleem heeft, kun je kijken naar het serienummer. Volgens iemand op Tweakers hebben ONT's met GNXS023xxx er wel last van, maar die met GNXS050xxx niet.

Reageer