Beantwoord

Portforwarding werkt niet naar behoren?

  • 1 November 2023
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Dag,

Ik wil graag poort 443 (SSL) openzetten met een interne poort van XXXX. Maar dit lukt niet?

Een andere poort wil wel (bijv XXXX naar XXXX). Ik lees verschillende verhalen, maar is 443 en 80 by default dichtgezet? Hoe krijg ik dit wel open?

Het gaat om de Zyxel EX5601-T1.

icon

Beste antwoord door leonkunst88 2 November 2023, 22:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @leonkunst88,

Poort 443 kun je wel forwarden, maar daarvoor is een extra aanpassing nodig. De webinterface van de Zyxel luistert standaard op die poort. Als je in het menu naar Onderhoud > Extern beheer gaat, zie je daar bij HTTPS 443 staan. Maak daar bijvoorbeeld 8443 van. Nu zou je poort 443 naar een van je apparaten moeten kunnen forwarden. Houd er wel rekening mee dat de Zyxel vanaf nu dus bereikbaar is op 192.168.1.1:8443. Lukt het zo?

Dank, maar gaat nog niet goed lijkt het. Even ter verificatie;

start poort 443

eind poort 443

vertaling startpoort XXX

vertaling eindpoort XXX

protocol TCP

oorspronkelijk IP → uitgevinkt

 

of doe ik iets verkeerds?

@TMTV vergeten te taggen :)

Reputatie 7
Badge +6

@leonkunst88 Om zeker te weten dat het apparaat bereikbaar is, kun je het binnen je netwerk wel bereiken? En gebruik je een andere verbinding (bijvoorbeeld 4G/5G) om te testen of het extern bereikbaar is? Mocht dat het allemaal niet zijn, kun je dan een screenshot plaatsen van je instellingen? Misschien staat er toch iets verkeerd en dat kunnen we dan meteen zien.

@TMTV nee op 4g is het ook niet toegankelijk. 

Hierbij de screenshot

 

Dit zou moeten werken toch? Als ik intern naar dat ip:8123 ga zie ik wel wat ik moet zien namelijk..

 

Het gekke is:

Http://wanip:443 werkt wel, maar https://wanip doet helemaal niets (ook geen ssl error ofzo)

Reputatie 7
Badge +6

@leonkunst88 Ah, dat verklaart het. Home Assistant werkt standaard op poort 8123. Als je geen poort specificeert, gaat hij ervan uit dat die poort gebruikt wordt. Wijk je daarvan af, dan moet je expliciet de poort erbij instellen.

@TMTV maar het is toch raar dat ik exact dezelfde config gebruik als met KPN, dat werkte wel, en dit niet? 

@TMTV

 

ik word echt gek hier. Heb ook al cloudflare tunnel geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Zit echt al uren dingen te proberen.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn? Met die KPN modems was het heel simpel; applicatie aanmaken, inkomende poort 443, interne poort 8123. Klaar. Niks meer, niks minder. Ik heb dezelfde Home Assistant config als bij KPN. Dat hoeft dus niet aangepast te worden. Als ik hier thuis intern naar 't WAN ip ga, kom ik ook bij de modem uit. Nu zie ik dat wel vaker, maar WHY. 

Oh man, ik irriteer mij echt helemaal mateloos hier. Ik krijg steeds meer spijt van die overstap naar jullie.

  • 4 dagen zonder internet/tv gezeten
  • Monteur die de kantjes er van af liep
  • KPN glasmonteur die het maar moest fixen
  • En nu dit dus weer. My goodness.


Sorry hoor, maar die portforwarding hoeft toch niet zo moelijk te zijn?!!!!

 

Bij KPN had ik het in 2 minuten voor elkaar allemaal. Portwarden, klaar. NIks aangepast in Cloudflare of Home Assistant. Man man.
 

Reageer