Beantwoord

probleem met de internetverbinding

  • 25 August 2020
  • 8 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb thuis een probleem met de internetverbinding. Enkele keren per dag stopt het gewoon met werken en begint het weer te werken nadat ik mijn router opnieuw heb opgestart. Het begon twee of drie dagen geleden te gebeuren en het routermodel is HG659. 

Wat kan ik er aan doen?

icon

Beste antwoord door mysticest 26 August 2020, 16:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mysticest 

Je zegt vanaf 2 of 3 dagen geleden dus daar oor waren er geen problemen?

Heb je iets veranderd aan je netwerk of juist iets toegevoegd zoals een versterker, router of switch?

Hallo @Waqqas

 

Nee, ik heb niets veranderd in mijn netwerk. Soms helpt het herstarten van de router niet, dus ik moet de glasvezelverbinding uit en weer inschakelen

Reputatie 7
Badge +15

@mysticest 

Misschien is er iets aangesloten op je modem wat hier nu voor zorgt? Je kunt dat makkelijk uitsluiten door alles te verwijderen en één voor één kijken of er misschien een boosdoener is.

Reputatie 7

Hi @mysticest, ik kijk graag met je mee! Ik krijg wel verbinding met je modem maar het systeem heeft erg veel moeite om de modem uit te lezen. Op het moment dat het wegvallen gebeurt welke lampjes zie je dan nog op de modem branden? Ik hoor het graag! 

Hi @Brian 

Ik heb vandaag een nieuwe router gekocht. Het lijkt sneller en stabieler. Maar als ik me goed herinner, knipperden alle LED's en het testen met interne ping werkte prima

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @mysticest, wat fijn dat de snelheid beter is en meer richting hoe het hoort te zijn! Wat voor router heb je gekocht? Omdat je het Huawei modem niet aangesloten hebt, kan ik nu geen analyse uitvoeren op je lijnmeting. Graag doe ik nog een check om na te gaan waar het verschil dan ligt.

Gaat het trouwens om je Wifi of om een bekabelde verbinding? Wat voor netwerkkaart zit er in je laptop/PC waar je de snelheidscheck mee uitvoert en zou je eens een speedtest via Ookla willen doen en hier willen posten middels screenshot? Dan loop ik na waar het misgegaan is! 😁

Goedemiddag @Jason 
Ik heb Linksys EA8300 gekocht. Nu heb ik een betere wifi-dekking en snelheid
Zowel wifi als bekabelde verbindingen waren uitgevallen met Huawei

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de foto en je terugkoppeling @mysticest! Is deze speedtest bekabeld of op de Wifi uitgevoerd en heb je dit op een PC of laptop gedaan? Op een mobiele telefoon zijn snelheidstests niet heel betrouwbaar wegens het draaien van andere apps/achtergrondsystemen en dergelijke. Bovendien zijn netwerkkaarten in mobiele telefoons niet altijd toereikend voor de geboden snelheid. 

Al met al, superfijn dat het na de routerswitch wel beter werkt en je de verwachte snelheden binnenhaalt! Heb je behalve de nieuwe Linksys nog andere apparaten aangesloten op het Wifi-netwerk?

Reageer