Probleem met internet thuis: pakket loss van 60 tot 75

  • 6 February 2024
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Ik heb internet thuis en de laatste tijd begint het problemen te vertonen: websites laden langer, de kwaliteit van videogesprekken daalt, fast.com toont verminderde snelheid. Ik heb de router opnieuw opgestart, andere apparaten geprobeerd, allemaal hetzelfde.

Toen controleerde ik pakketverlies en het blijkt dat het probleem buiten mijn huis is: 60 tot 75 pakketten gaan verloren op de 4e en 5e stap.

Support stelt voor om lan-kabel te gebruiken voor tests, maar ik zie niet hoe dat zou helpen.

 

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @e.levenetc, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ervaar je dit de gehele dag door of op bepaalde tijdstippen en is dit op een wifi verbinding of bekabeld? Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik de lijn voor je uitlezen en kijken of ik iets geks omhoog zie komen. Deze is te vinden in Mijn Odido (webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Ook ben ik benieuwd naar een bekabelde speedtest. Zou je deze kunnen aanleveren? Alvast bedankt. 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @e.levenetc, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ervaar je dit de gehele dag door of op bepaalde tijdstippen en is dit op een wifi verbinding of bekabeld? Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik de lijn voor je uitlezen en kijken of ik iets geks omhoog zie komen. Deze is te vinden in Mijn Odido (webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Ook ben ik benieuwd naar een bekabelde speedtest. Zou je deze kunnen aanleveren? Alvast bedankt. 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hi @e.levenetc, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ervaar je dit de gehele dag door of op bepaalde tijdstippen en is dit op een wifi verbinding of bekabeld? Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik de lijn voor je uitlezen en kijken of ik iets geks omhoog zie komen. Deze is te vinden in Mijn Odido (webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Ook ben ik benieuwd naar een bekabelde speedtest. Zou je deze kunnen aanleveren? Alvast bedankt. 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hallo! Ik heb mijn profiel bijgewerkt en klantnummer toegevoegd. Het internet lijkt 24/7 traag te zijn. Vandaag overdag was de snelheid rond de 300Mbps, nu is het 100Mbps.

Ik zal mijn laptop morgen via LAN aansluiten en screenshots met snelheidstests meesturen.

Ik heb de internetsnelheid gecontroleerd met een bekabelde verbinding en die is goed, bijna 1Gb. Ik zal proberen het probleem met mijn Wi-Fi op te lossen. Bedankt!

Reageer