Beantwoord

Probleem met poort forwarden op T50 router

  • 27 February 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi allemaal,

Sinds enige tijd hebben wij een nieuwe router van T-Mobile gekregen, de Zyxel VMG8825-T50. Sindsdien lukt het met maar niet poorten te forwarden. Bij de oudere routers ging het altijd zonder problemen.

De instellingen in de router zijn als volgt:

Ik heb alle WAN-interfaces geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ook het herstarten van de router of het factory resetten van de router lost het helaas niet op. Als ik het server IP-adres naar 192.168.1.1 zet werkt het overigens ook niet. Ook als ik een andere poort probeer, pakt hij hem niet. Ik heb zo’n beetje alle posts op het T-Mobile forum en op het Zyxel forum doorgenomen, maar tot op heden heeft niets geholpen. Heb de klantenservice ook al gesproken, maar die ondersteunen niet in dit soort kwesties het schijnt.

Op de Port Forwarding Tester heb ik natuurlijk mijn externe IP-adres ingevuld, omdat de poort vanuit buiten benaderbaar moet zijn. Ik krijg echter structureel de melding dat de poort dicht is.

Is er wellicht hier iemand met het verlossende antwoord? :)

icon

Beste antwoord door yalerta 27 February 2023, 19:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ETH_Internet is Glasvezel

VD_Internet is ADSL/VDSL aansluiting.

Poortcheckers niet vertrouwen en als server 192.168.1.1 is de router zelf en die zal niet reageren op jouw poort aanroep.

Het beste is om de “server (192.168.1.148)” waarop je poort 19132 wil openen van een vast IP adres te voorzien.
Eerst de DHCP pool aanmaken van b.v. 192.168.1.50 tot 192.168.1.254
MAC adres van je “server (192.168.1.148)” toekennen op een IP adres onder de 50. b.v. 192.168.1.10
Een dergelijke praktijk is bij “server” toepassingen de normale zaak.

Poortmapping instellen zoals jezelf hebt aangegeven alleen verwijzen naar het VAST (10?) ingestelde server adres.

Controleer de firewall van de “server” of die de poort niet blokkeert
Minecraft server?

Router herstarten en testen maar NIET vanuit het eigen netwerk maar EXTERN vanaf een ander Internet IP adres.

Hi Yalerta,

Bedankt voor je berichtje. Je eerste zin biedt de oplossing. Ik was zodanig gefocust op de poort forward check, dat ik het in de praktijk niet heb geprobeerd. Maar mensen kunnen gewoon verbinden met de server, dus de poort zal openstaan ondanks dat de poort forward websites zeggen dat de poort gesloten is. Overigens heb ik ook de statische DHCP aangemaakt, dus kan ook zijn dat het daaraan ligt.

Dank hiervoor!

Reageer