Beantwoord

Problemen met internet en contact Guidion


Goedenavond,

Gistermiddag is helaas bij mij thuis het internet uitgevallen, uiteindelijk alles geprobeerd met betrekking tot herstarten modem, mediaconverter etc. Helaas bracht dit geen oplossing. Het probleem lijkt in het signaal te zitten, daar het FO lampje op de mediaconverter niet brand. Nu is uiteindelijk Guidion aangestuurd om een monteur langs te sturen. Het principe is leuk, je krijgt direct een mailtje om een afspraak in te plannen, echter kreeg ik net als toen ik de installatie wilde inplannen de melding dat er in de komende maand geen beschikbaar tijdvak beschikbaar is. Hierop Guidion gebeld en zij konden inderdaad op dit moment geen afspraak maken, “ik moest maar even wachten”. Nu vandaag niks vernomen van Guidion en/of T-Mobile voor een eventuele afspraak. Wij zitten hier thuis met twee personen die Fulltime vanuit huis werken. Ik heb als compensatie een onbeperkt bundel gekregen, echter moet ik hiervoor mijn IPhone minimaal 4 keer per dag opladen aangezien deze dus als hotspot dient. Dit is niet bepaald goed voor mijn toestel, ik kreeg vandaag al de melding van oververhitting. 
Ik verwacht en hoop dan ook op een oplossing via deze weg, waarbij er zo spoedig mogelijk een monteur kan komen. Daarnaast heb ik ook nog het gevoel bij alles wat ik lees dag uiteindelijk KPN netwerk er ook nog aan te pas moet komen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

icon

Beste antwoord door Boris 10 March 2022, 12:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DaanNatter 

Staan op de mediaconverter de dipswitches 3 & 4 of 1 & 6 aan en loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de modem?

Hallo @DaanNatter 

Staan op de mediaconverter de dipswitches 3 & 4 of 1 & 6 aan en loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de modem?

Ze stonden ingesteld op 3&4, heb ze op advies van de klantenservice tussendoor op 1&6 gehad, echter bracht dit geen verandering en heb ik ze terug gezet naar 3&4. De UTP kabel loopt inderdaad naar de juiste WAN poort. 

@Waqqas Ik zie nu wel bij de postcodecheck dat er sinds kort ook 400mbit/s en 1GB/s beschikbaar is op mijn adres. Terwijl dit vorige maand nog maximaal 100mbit was. Kan dit het probleem veroorzaakt hebben? Omdat het gisteren spontaan wegviel. 

Reputatie 7
Badge +15

@DaanNatter

Nee hoor volgens mij heeft dat er niks mee te maken.

Sinds 24 januari heeft T-Mobile een nieuwe portfolio met nieuwe abonnementsvormen.

De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor klanten die na 24 januari hebben verlengd, een abonnement hebben afgesloten of de snelheid hebben gewijzigd.

T-Mobile nieuwe portfolio 2022

@DaanNatter

Nee hoor volgens mij heeft dat er niks mee te maken.

Sinds 24 januari heeft T-Mobile een nieuwe portfolio met nieuwe abonnementsvormen.

De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor klanten die na 24 januari hebben verlengd, een abonnement hebben afgesloten of de snelheid hebben gewijzigd.

T-Mobile nieuwe portfolio 2022

@Waqqas oké, vreemd dat het opeens allemaal weg gevallen is. Naar aanleiding van mijn antwoord hierboven nog eventuele andere oplossingen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@DaanNatter

Nee helaas, het lijkt iets buitenshuis te zijn wat wij als klanten niet op kunnen lossen.

Je zult dan toch even de reactie van een moderator moeten afwachten, verder kun je bellen met Guidion om te kijken of ze ergens een gaatje hebben in hun agenda.

Vandaag Guidion telefonisch gesproken. Helaas geen mogelijkheid om een monteur aan te sturen. “Het kan nog enkele weken duren alvorens een afspraak gemaakt kan worden”.


Complete waanzin, ik hoop dat een moderator hier iets mee kan. Op mijn oude adres had ik nooit problemen en nu heb ik sinds ik hier vanaf januari woon alleen maar problemen met het internet, dat nu helemaal niet meer werkt…

Reputatie 7

Hi @DaanNatter,

Thanks voor je bericht en welkom op de Community. Ik wil je bedanken voor het delen van je gevoel en kan begrijpen dat het sentiment wat je voelt is omgeslagen. Dit is ook niet de service die wij voor ogen hebben. Geen zorgen - ik help je graag op weg en ga het proces voor je versnellen. Ik begrijp dat Guidion onlangs al eens is langs geweest, namelijk vorige maand. Ik ben dan ook bang dat deze aansturing weinig zal uitmaken en leg daarom het probleem liever neer bij onze technische dienst. Ik vermoed dat dit ook het proces zal versnellen, omdat we daarvoor als het ware een stap overslaan. We nemen daarop direct het heft in handen. Via dit topic houden we je op de hoogte van de terugkoppeling van onze technische dienst. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Heb je in de tussentijd een vraag, laat het vooral weten! 

@Boris dank voor de reactie en het in gang zetten van dit alles! Het klopt dat guidion en KPN netwerk begin februari zijn langs geweest. Het heeft uiteindelijk een maand gewerkt, echter valt nu weer alles uit en werkt het niet meer. Ik heb vandaag zelf een 4g router aangeschaft zodat ik de komende tijd in ieder geval op die manier kan door werken. Ik wacht jullie reactie af! 

@Boris is er toevallig al meer duidelijk? Op dit moment komt aanstaande woensdag een Guidion monteur bij ons de aansluiting van januari (ophangen modem, glasvezel kabel wegwerken) afronden. Daarnaast staat voor aanstaande zaterdag een andere Guidion monteur ingepland voor de storing. Wellicht handig om hiervoor al meer informatie te hebben? 

Reputatie 7

Hi @DaanNatter ,

Thanks voor je bericht! Ik zie dat het onderzoek nog in volle gang is bij onze technische dienst en de daarbij aangegeven aansturing van aankomende zaterdag. Ik heb daarop direct onze technische dienst gevraagd om zo snel mogelijk duidelijkheid te geven over de situatie, waarvan ik nog in afwachting ben. Ik houd je op de hoogte! 

@Boris vandaag een monteur gehad van Guidion voor het afmaken van de installatie. Hij wilde direct wel even kijken naar de storing. Aangezien hij zzp’er was en ook af en toe voor KPN werkte mocht hij ook in de wijk kast van KPN Netwerk. Hier bleek onze aansluiting niet aangesloten te zien. Hij verwacht dat er een monteur per ongeluk bij de installatie voor een andere woning de verkeerde kabels heeft verplaatst en/of aangesloten. Gelukkig heb ik nu dus weer een werkende internetverbinding.. Ik dacht, wel zo netjes om aan jou te melden 😉

 

Reputatie 7

Hi @DaanNatter ,

Ik wilde je nèt berichten over de update, maar je blijkt me voor te zijn. Heel fijn om te horen dat de monteur het probleem heeft kunnen fixen. De update wordt zeker gewaardeerd, waarvoor dank. Mocht je onverhoopt toch nog ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar.