Beantwoord

Problemen met internet Enschede

  • 29 April 2021
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Ik heb problemen met internet in Enschede, van wat ik kan zien zijn diensten van google wel beschikbaar (youtube en gmail etc) maar andere sites lijken niet te werken. Zodra ik overschakel naar een mobiele hotspot is alles wel bereikbaar maar over de glasvezel is het dat niet. Lijkt er op dat er een routerings probleem is. websites zijn ook op basis van ip niet te bereiken dus is geen dns probleem.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 April 2021, 11:28

Bekijk origineel

6 reacties

same here in enschede, storing.nl twitter zegt dat er 4:30uur lang onderhoud wordt gedaan, kijk maar. op dat linkje in de tweet staat het

 

same here in enschede, storing.nl twitter zegt dat er 4:30uur lang onderhoud wordt gedaan, kijk maar. op dat linkje in de tweet staat het

 

ah thanks, op de kanalen die ze op hun site vermelden stond dit niet. Altijd goed om te weten dat twitter blijkbaar betrouwbaarder is dan de officiele kanalen. Het lijkt nu weer te werken :) .

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sodie en @leovisser, werkt de verbinding bij jullie beide weer?

Voor de duidelijkheid: er wordt vaak onderhoud gepleegd op het netwerk. Soms alleen bij Mobiel, soms alleen bij Thuis en af en toe bij allebei. Deze werkzaamheden worden niet altijd aangekondigd omdat het kleinschalige verbeteringen zijn waarbij gebruikers normaliter niets merken van het werk op de achtergrond.

Dat is nu klaarblijkelijk niet het geval geweest, daarom zoek ik graag uit wat er gespeeld heeft in Enschede. Hier kom ik hopelijk morgen nog op terug met een concreter antwoord!

Reputatie 7
Badge +16

@leovisser en @sodie Klopt het dat de problemen ongeveer gelijktijdig begonnen met de aangegeven werkzaamheden?

@leovisser en @sodie Klopt het dat de problemen ongeveer gelijktijdig begonnen met de aangegeven werkzaamheden?

De problemen begonnen ongeveer gelijk ja (weet niet precies maar toen ik de post maakte was het probleem iets van een half uur dat het me opviel, maar omdat google diensten nog wel werkte voor mij weet ik het niet zeker of het mogelijk al eerder was).
Voorlopig vandaag verder geen problemen meer gemerkt. Nadat ik mijn bericht had gegeven dat het weer werkte viel het nog weer even weg maar na een half uur na dat bericht was het weer terug. Rest van de avond weet ik niet want to sliep ik.

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal duidelijk, bedankt voor je toelichting @leovisser! Wat er precies gebeurd is, is nog niet duidelijk, maar het zal niet een wederkerend probleem worden. Sorry dat de verbinding er tijdelijk uit lag, ik ben nog in afwachting van de precieze oorzaak.

Reageer