Beantwoord

Problemen met VPN verbinding over glasvezel

  • 11 November 2020
  • 3 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb grote problemen met VPN over mijn glasvezelverbinding (Amersfoort Vathorst) met een VPN naar mijn werk. Die heb ik keihard nodig, maar voice en video heeft echt dikke problemen met de VPN tunnel die telkens herstart. Aan het troubleshooten geweest met mijn werk en wat blijkt? De retourpakketen (dus inkomend naar mij) komen niet in de juiste volgorde aan. Er zitten teveel packets door elkaar en het gevolg is de tunnel breekt. 

Gevolg, video en voice over VPN lopen vast van 10 seconden, terwijl mensen mij wel horen en prima zien. Maar ik hun niet, en dat is niet fijn werken. Echter het gebeurt in clusters in tijd. dus ik heb soms geen problemen voor 30 minuten, en daarna is het 5 minuten echt zo erg dat het niet werkbaar is. Ik merk met gewoon browsen in huis (dus zonder VPN) dat het soms ook moeizaam loopt, maar dat is nooit zo een probleem.

TV verkeer heeft er geen last van gelukkig. Wat is hier nu aan te doen. Is nu sinds een paar weken, daarvoor gewoon jaren geen enkel probleem. Ik ben wel sinds kort over van 50M naar 100M, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn?

icon

Beste antwoord door MaartenFS 13 November 2020, 13:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @MaartenFS ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring en welkom bij onze Community! We kijken graag met je mee. Om de puntjes op de i te krijgen, heb ik daarvoor wel wat vragen. Ik ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd hoe je bent verbonden wanneer je deze packet loss ervaart. Ook ben ik benieuwd naar de VPN instellingen. Kan je deze met ons delen? 

Ik heb overigens direct de verbinding erbij gepakt en deze ziet er echt netjes uit tot aan het modem toe. Het lijkt me dan ook dat dit inderdaad aan de VPN ligt. Met wat meer informatie kunnen we gaan kijken waar het probleem zit! 

 

Reputatie 1

Gisteren is er een monteur van T-mobile geweest, en die heeft de router vervangen, het lijkt nu opgelost. VPN verbindingen zijn vanuit mijn werk opgezet naar hun concentrator. Zowel met een soft-client direct (vanaf een laptop) als vanuit een VPN router achter de T-Mobile router gaf het problemen. Monteur vertelde dat hij het wel vaker tegen kwam nadat er recent een speed-upgrade is gadaan. Dat de router gewoon niet goed meekomt. 

Nieuwe router werkt prima nu, met VPN en al.

 

Reputatie 7

Kijk, dat zijn nog eens oplossingen! Hulde voor de monteur en fijn dat je weer kan genieten van de VPN zonder dat je daarbij problemen ondervindt. Geniet van het nieuwe modem en mocht in de toekomst vragen hebben, laat het ons weten hier op de Community! 

Reageer