Sinds vrijdag geen upload maar wel goede download (66931404)

  • 6 November 2023
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 1

Sinds vrijdag problemen met de upload snelheid. Vrijdag gebeld en daarna  zaterdag weer contact gehad.

  • Resetten heeft geen zin.
  • Speedtest op laptop bedraad geeft ook lage/geen upload. Verder alleen maar de versterker op een tweede LAN-poort
  • Er zou  wel 100/100 op de ONT binnenkomen
  • Op de T54 werkt de CAT6 kabel vanaf de ONT niet goed volgens de helpdesk.  Maar vervangen door een CAT5e helpt niet. En de CAT6 kabel zit er ook al ¾ jaar aan.
  • Er is een melding gemaakt voor de TD (66931404) . Dringend verzoek om dit snel op te pakken. We hebben nu wel een onbeperkt bundel maar die telefoon is natuurlijk niet altijd thuis 
  • In totaal een uur met de klantenservice gebeld maar het is nog niet opgelost. De standaard controle stappen doorlopen die ik natuurlijk ook al had gedaan.

Ik ben op zich wel tevreden over Odido maar als er iets niet werkt ( en dat is te vaak gebeurt dit jaar) duurt de oplossing lang. Hiervoor jaren bij KPN gezeten en daar waren de problemen op een hand te tellen en waren de problemen ook sneller opgelost

Demi van Odido 6 maanden geleden

Hi @TjallingH Ik heb je zojuist ook beantwoord in jouw andere topic: qaarom geen respons sms naar 2244 voor unlimited internet | Odido community. Voor de zekerheid nog even hier mijn bericht:

Ik heb meteen ook het ticket bekeken en ik zie dat het voor nu nog open staat bij onze technische dienst. Ik heb voor nu dan ook nog geen nieuwe update voor je. Wel heb ik aan mijn kant nog iets getest wat de upload zou moeten verbeteren! En dat is namelijk door jouw ONT (Media Converter) opnieuw te registreren. Dit lijkt het vaak ook op te lossen. Ik heb dit nu voor jou gedaan. Zou je willen kijken of dit het probleem oplost en zo nodig het modem en de ONT van de stroom willen halen en daarna weer erop willen zetten? Ik ben benieuwd!

De communicatie kunnen we in 1 topic laten verlopen, zo zorgen we ervoor dat er geen miscommunicatie ontstaat en alle informatie duidelijk op één plek staat. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @TjallingH Ik heb je zojuist ook beantwoord in jouw andere topic: qaarom geen respons sms naar 2244 voor unlimited internet | Odido community. Voor de zekerheid nog even hier mijn bericht:

Ik heb meteen ook het ticket bekeken en ik zie dat het voor nu nog open staat bij onze technische dienst. Ik heb voor nu dan ook nog geen nieuwe update voor je. Wel heb ik aan mijn kant nog iets getest wat de upload zou moeten verbeteren! En dat is namelijk door jouw ONT (Media Converter) opnieuw te registreren. Dit lijkt het vaak ook op te lossen. Ik heb dit nu voor jou gedaan. Zou je willen kijken of dit het probleem oplost en zo nodig het modem en de ONT van de stroom willen halen en daarna weer erop willen zetten? Ik ben benieuwd!

De communicatie kunnen we in 1 topic laten verlopen, zo zorgen we ervoor dat er geen miscommunicatie ontstaat en alle informatie duidelijk op één plek staat. 

Reputatie 1

Hoi @Demi van Odido. Het registreren van de ONT heeft geen effect gehad. Ondertussen heb ik de afspraak met de Guidion monteur kunnen maken. Deze komt morgen tussen 1600 en 2000. Ik hoop dat hij(of zij) het probleem nu op kan lossen.

Reageer