Slecht netwerk

  • 2 July 2023
  • 7 reacties
  • 127 Bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds de overstap naar glasvezel heb ik enige problemen gehad. Traag tot geen internet, vastlopende tv etc. Hiervoor is toen een monteur geweest die een en ander heeft doorgemeten, er was weinig tot niets te vinden wat het probleem veroorzaakte en wonderbaarlijk zijn de problemen minder geworden.

De laatste periode, 1,5 tot 2 maanden, beginnen de problemen zich vaker voor te doen.

Situatie:

Ik heb een Zyxel modem, locatie woonkamer
De tv-box is op de modem aangesloten met een cat8 internetkabel.
Gameconsole op modem aangesloten met een cat8 internetkabel.
Laptop dmv wifi, afstand werkplek tot modem is 2 meter.

Problemen die dagelijks voorkomen:

Bij het aanzetten van de tv-box duurt het 2 tot 3 minuten voordat er beeld komt.

Tv loopt herhaaldelijk vast of hapert, tijdstip onafhankelijk dit gebeurd alle tijden van de dag. Het beeld staat stil voor 2 tot 4 minuten of het hapert (een soort stotteren van het beeld)

Wifi verbinding is onstabiel of slecht.
Laptop geeft met regelmaat aan wel verbonden te zijn zonder internet.
Ook de telefoon schakelt met regelmaat over naar eigen 5G ipv wifi ivm geen verbinding.
De internetsnelheid is traag 0.4 mbps download  45 mbps upload.

 

De vraag is waar komen deze problemen vandaan en hoe los ik ze op.
 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hey @Edo van Alphen, goed dat je hier een topic over begint.

Om @Waqqas aan te vullen wil ik je vragen om een volledige speedtest te doen en de screenshots, hier, in het topic wilt plaatsen. Daarnaast wil ik je vragen om je klantnummer in je profiel te zetten, ik gok dat je TV-klantnummer ingevuld hebt. Geen zorgen, je kunt je klant nummer vinden in My T-Mobile → Mijn gegevens en dan zie je staan: Jouw klantnummer: ABC12345. Als je dit ingevuld hebt kan ik namelijk de lijn uitlezen en kijken of er inderdaad iets niet goed gaat. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

7 reacties

Vergeet ik te vermelden wat ik er tot nu toe aan heb gedaan 😅

 

Stekker uit tv-box
Internetkabel uit de tv-box
Stekker uit de modem
Stekker uit de converter

5 minuten gewacht

Stekker in de converter
Stekker in de modem
Stekker in de tv-box
Internetkabel in de tv-box

De problemen zijn dan voor 1 tot 2 dagen verhopen maar beginnen dan weer opnieuw waarna het hele riedeltje weer uitgevoerd wordt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Edo van Alphen 

Heb je een 50/50 abonnement glasvezel?

Kan je de Zyxel router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Je zou ook de internetkabel tussen mediaconverter en router kunnen vervangen als een fabrieksreset niet helpt.

Hallo @Edo van Alphen 

Heb je een 50/50 abonnement glasvezel?

Kan je de Zyxel router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Je zou ook de internetkabel tussen mediaconverter en router kunnen vervangen als een fabrieksreset niet helpt.

klopt, ik heb idd een 50/50 abonnement. Toen was dat de middelste optie, ik zag dat ze nu beginnen bij 100 en dan 400 en 1000 mbit. Zou dit eventueel ook de oorzaak kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Edo van Alphen

Het zal niet aan de snelheid van je abonnement liggen maar 0,4 Mbps download is wel erg laag, heb je de andere opties fabrieksreset en kabel tussen mediaconverter en router vervangen geprobeerd?

Test je bekabelde snelheid ook eens met een laptop rechtstreeks aangesloten op de router via de Ookla speedtest app.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Edo van Alphen, goed dat je hier een topic over begint.

Om @Waqqas aan te vullen wil ik je vragen om een volledige speedtest te doen en de screenshots, hier, in het topic wilt plaatsen. Daarnaast wil ik je vragen om je klantnummer in je profiel te zetten, ik gok dat je TV-klantnummer ingevuld hebt. Geen zorgen, je kunt je klant nummer vinden in My T-Mobile → Mijn gegevens en dan zie je staan: Jouw klantnummer: ABC12345. Als je dit ingevuld hebt kan ik namelijk de lijn uitlezen en kijken of er inderdaad iets niet goed gaat. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

17-7-2023

18:15

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Edo van Alphen, top dat je hier een speedtest kon plaatsen, dat helpt altijd! Ik zie dat je een speedtest plaatst die via de Wifi is uitgevoerd. Ervaar je enkel problemen via de Wifi of ook via het bekabelde internet? Tips waarmee je de Wifi verbinding absoluut kan verbeteren vind je hier: Hoe verbeter ik mijn wifi?

Mocht je toch ook problemen ervaren met de bekabelde verbinding, dan raad ik je graag aan om de handleiding te volgen die Tommie in zijn vorige bericht heeft gestuurd. Daarnaast raad ik je ook aan om de door Waqqas eerder genoemde fabrieks reset uit te proberen: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Ik verwacht dat je hiermee snel verder komt, ik ben benieuwd hoe de vork in de steel steekt! 😃

Reageer