slechte / geen verbinding met internet en tv

  • 3 February 2024
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Goedenavond Odido,

Hier een nieuwe klant.

Na een avond vol frustratie toch maar even een bericht op dit forum. Mijn verbinding heeft een week probleemloos gewerkt.

De gehele dag valt mijn internetverbinding al weg of is traag. Zowel op LAN als op wifi.

Na wat lezen op dit forum blijkt helaas dat ik niet de enige ben.

Ik heb de zyxel modem samen met de converter al meerdere keren opnieuw gestart.

Ik heb de zyxel een factory reset gegeven. Vervolgens werkt tv kijken weer een paar minuten en daarna is alles weer weg.

Maandag begint onze studie en werkweek weer, hiervoor is een internet verbinding van essentieel belang. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt. 

Wat zou hier de oplossing kunnen zijn? Wij moeten maandag weer aan de slag...

 

 

 

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hoi @Johanbax, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik geen opmerkelijke dingen omhoog komen. Wel zie ik dat het modem nog een oude firmware heeft. Zou je het modem 48 uur niet willen rebooten? Dan wordt de update automatisch uitgevoerd door het modem. 

Als je daarna nog problemen ervaart met de verbinding, zou je mij dan kunnen vertellen over welke apparaten het gaat? Dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Johanbax, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik geen opmerkelijke dingen omhoog komen. Wel zie ik dat het modem nog een oude firmware heeft. Zou je het modem 48 uur niet willen rebooten? Dan wordt de update automatisch uitgevoerd door het modem. 

Als je daarna nog problemen ervaart met de verbinding, zou je mij dan kunnen vertellen over welke apparaten het gaat? Dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt. 

Hallo @Tommie van Odido 

Bedankt voor je reactie.

De problemen deden zich voor met alle apparaten. Zowel op LAN als wifi. Zowel laptop als media ontvanger.

Gisteren gebeld en vanmorgen al een monteur geweest.

Nadat ik gisteren had gebeld heeft het de hele middag goed gewerkt. Vanmorgen werkte er weer niets. Geen tv, geen internet...

Probleem zou worden veroorzaakt door utp switch en deco systeem. Uitgelegd en aangetoond dat dit niet zo is. (Heeft bij kpn ook altijd gewerkt. ook na directe aansluiting op de zyxel werkte het niet. )

Zyxel vervangen, probleem niet opgelost.

Media converter vervangen probleem opgelost.

Zou veroorzaakt worden door aanraken van de media converter. Deze zijn blijkbaar gevoelig …

Wel raar dat zon kastje dan aan de buitenkant ergens opgeschroefd wordt. Ik zal er kastje omheen timmeren. 😆

 

Odido, Nogmaals bedankt voor de snelle service!

Ik hoop dat eea blijft werken 

 

 

 

 

Reageer