Snel internet, maar discord images en streaming tergend langzaam

  • 15 March 2023
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een aantal maanden T-Mobile internet, waarbij de Orbi rechtstreeks is aangesloten op de media converter. Dit werkte in eerste instantie prachtig, maar sinds een maand is het ineens huilen. Download speeds zijn hoog (400mbps) en die snelheid is betrouwbaar hoog, zowel via wifi als bekabeld.

Echter laden images in de Discord app niet of zeer langzaam en soms heeft de app ook moeite met starten. Als ik Discord in de browser start zijn die problemen niet aanwezig. Ook hebben HBO en Netflix op de Apple TV vaak moeite of zeggen dat ze geen internet hebben.

 

Wie herkent dit en kan me met dit probleem helpen?

FYI. Ik heb de bekabeling gecheckt, de media converter uit het stopcontact gehaald en er weer aangezet, de orbi meerdere malen geherstart.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Welkom @Jazzybear op onze Community! Zou je dit kunnen testen met ons eigen apparatuur aangesloten? Ik kan namelijk geen stabiele verbinding verzekeren met eigen apparatuur aangesloten, ook krijg ik geen duidelijke meting van de lijn. Hoor graag van je terug!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @Jazzybear op onze Community! Zou je dit kunnen testen met ons eigen apparatuur aangesloten? Ik kan namelijk geen stabiele verbinding verzekeren met eigen apparatuur aangesloten, ook krijg ik geen duidelijke meting van de lijn. Hoor graag van je terug!

Reputatie 7
Badge +6

@Jazzybear In welke range zit je IP-adres? Er lopen momenteel diverse topics over dit issue en de problemen lijken zich alleen voor te doen in de 81.x.x.x- en 87.x.x.x-reeksen. Heeft de Orbi een mogelijkheid om een MAC-adres te clonen? Zo ja, dan zou je dat kunnen veranderen zodat je een ander IP-adres krijgt, hopelijk in een andere range. Dit kun je maximaal 1 keer per uur doen. 31.x.x.x en 95.x.x.x lijken nergens last van te hebben. Voor de zekerheid zou ik beginnen met het IP-adres van de router die je van T-Mobile hebt te clonen.

Welkom @Jazzybear op onze Community! Zou je dit kunnen testen met ons eigen apparatuur aangesloten? Ik kan namelijk geen stabiele verbinding verzekeren met eigen apparatuur aangesloten, ook krijg ik geen duidelijke meting van de lijn. Hoor graag van je terug!

Hallo Tommie,

Dit gaat even weer wat werk worden dus hier kom ik op terug. Bedankt voor je reactie.

@Jazzybear In welke range zit je IP-adres? Er lopen momenteel diverse topics over dit issue en de problemen lijken zich alleen voor te doen in de 81.x.x.x- en 87.x.x.x-reeksen. Heeft de Orbi een mogelijkheid om een MAC-adres te clonen? Zo ja, dan zou je dat kunnen veranderen zodat je een ander IP-adres krijgt, hopelijk in een andere range. Dit kun je maximaal 1 keer per uur doen. 31.x.x.x en 95.x.x.x lijken nergens last van te hebben. Voor de zekerheid zou ik beginnen met het IP-adres van de router die je van T-Mobile hebt te clonen.

Hi TMTV,

Dank voor je reactie. Mijn ip is momenteel in de 85. range. Weet niet of en hoe vaak T-Mobile het verandert, maar momenteel lijkt alles goed te werken. Ik zal IP adres het eens in de gaten blijven houden.

Betreffende MAC clonen, ik zie onderstaande opties voor de Orbi, dus ik vermoed van wel. Welk mac adres moet ik dan invoeren?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi TMTV,

Dank voor je reactie. Mijn ip is momenteel in de 85. range. Weet niet of en hoe vaak T-Mobile het verandert, maar momenteel lijkt alles goed te werken. Ik zal IP adres het eens in de gaten blijven houden.

Betreffende MAC clonen, ik zie onderstaande opties voor de Orbi, dus ik vermoed van wel. Welk mac adres moet ik dan invoeren?

 

Je IP-adres verandert niet zo snel. Alleen als je van router (of MAC-adres) wisselt of na onderhoud door TM. Als het nu werkt, zou ik het zo laten, maar mochten er toch weer problemen ontstaan, dan kun je de onderste optie kiezen en rechts een ander MAC-adres invullen in de hoop dat je in een andere range komt. Ik zou dan als eerste het MAC-adres proberen dat op de achterkant van de TM-router staat.

Reageer